Dr. Branislav Dimitrijević

Profesor

branko_0

Branislav Dimitrijević (Beograd, 1967) diplomirao je na Katedri za modernu umetnost Odeljenja za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu kod profesora Ješe Denegrija. Magistarsku tezu na temu «Uticaja vizantijske vizuelne tradicija na modernističke koncepcije slikarskog prostora» odbranio je 1995. na katedri za istoriju i teoriju umetnosti Univerziteta u Kentu (Velika Britanija) kod profesora Stivena Bana. Doktorirao je 2012. na Univerzitetu umetnosti u Beogradu kod mentora Prof. Dr Milene Dragićević Šešić sa temom «Utopijski konzumerizam – nastanak i protivrečnosti potrošačke kulture u socijalističkoj Jugoslaviji».

Od 2002. predaje na Visokoj školi za likovnu i primenjenuumetnost kurseve iz oblasti istorije i teorije umetnosti na sve tri godine studija i za sve studijske grupe. Od 2009. angažovan je i kao nastavnik na Akademiji Nova u Beogradu, gde stiče zvanje docenta 2014. Od 2011. predaje i na kursu o kustoskim studijama na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, u okviru Erasmus programe saradnje sa Univerzitetima u Voriku i Amsterdamu.

Dimitrijevićeva primarna akademska i istraživačka interesovanja su: umetničke prakse u 20. veku, umetnost i kultura u socijalističkoj Jugoslaviji, savremena vizuelna umetnost u Jugoistočnoj Evropi, kustoske prakse, teorija vizuelne kulture i filma.Od druge polovine osamdesetih objavljuje eseje o savremenoj umetnosti, filmu i popularnoj kulturi u časopisima Vidici (gde je bio urednik za vizuelnu umetnost), Književna reč, Moment, M-Ars, New Moment, Treći Program, Prelom, itd. Od 1995. do 1997. stalni je likovni kritičar dnevnika Naša Borba, a od kraja devedesetih objavljuje eseje i studije i u inostranim časopisima za umetnost, kulturu i teoriju (kao što su Siksi, Springerin, Flash Art, Source, Praesens i Afterall), i u katalozima međunarodnih izložbi (Manifesta u Ljubljani i Luksemburgu, Bijenala u Istanbulu i Sidneju, itd.). Objavio je preko 300 eseja, studija i prikaza u oblasti savremene vizuelne umetnosti i teorije umetnosti, popularne kulture i filma, a priredio 20 različitih publikacija, zbornika tekstova, umetničkih monografija i kataloga. Njegovi eseji prevođeni su na engleski, nemački, turski, švedski, rumunski, bugarski, estonski, mađarski, itd. Učesnik je velikog broja međunarodnih stručnih konferencija i kao predavač gostovao je na mnogim Univerzitetima i umetničkim školama.

Od 1995. posvećen je kustoskom radu i u partnerstvu sa drugim kustosima, realizovao je u Beogradu velike međunarodne izložbe savremene umetnosti među kojima su Konverzacije (2001), Muzej Stedelijk na Ušću (2004), Situated Self (2005), U raskoraku (2007), Gud Lajf (2012). Dva puta je bio kustos paviljona Jugoslavija na venecijanskom bijenalu (2003. i 2009.) a njegovi kustoski projekti bili su izlagani i u muzejima i galerijama u Helsinkiju, Njujorku, Oslu i Utrehtu. Kao kustos učestvovao je u neposrednoj produkciji projekata umetnika kao što su Milica Tomić, Matej Beženaru, Majk Nelson, Fil Kolins, Anika Strom, Nedko Solakov, Zoran Todorović, Katarina Zdjelar, Karsten Konrad, Igor Grubić, Džim Lembi i dr.

U svojoj biografiji Dimitrijević posebno ističe značaj formiranja i vođenja – u partnerstvu sa Branimirom Stojanovićem i Branislavom Anđelković – «Škole za istoriju i teoriju umetnosti/slike» (1999-2002), jedinstvenog nezavisnog edukativnog projekta u oblasti teorije umetnosti i kulture i pokretača časopisa Prelom.

Za svoje tekstove o umetnosti dobio je nagradu «Dr Lazar Trifunović», a za esej o filmu Živojina Pavlovića nagradu za teoriju filma «Dr Dušan Stojanović». Za svoje kustoske projekte dva puta je nagrađivan od strane Društva istoričara umetnosti.

Govori i piše na engleskom jeziku a služi se nemačkim, italijanskim i slovenačkim.

Oženjen je za Branislavu Anđelković s kojom ima sinove Stanislava i Vladimira.

Izabrani tekstovi: INDEPENDENT.ACADEMIA.EDU

Dr. Ivana Kronja

Profesor

Dr Ivana Kronja (1970) je filmolog, kulturolog i filmska kritičarka. Magistrirala (1998) i doktorirala na FDU, UU u Beogradu sa tezom Rodne teorije avangardnog i neoavangardnog filma (2010). Stipendista Ministarstva za nauku Srbije pri Institutu FDU (1996-2003). Čevening stipendista Britanske Vlade – OSI/FCO Chevening Programme – za doktorsko istraživanje na Univerzitetu Oksford, UK (2002/03). Od 2003. profesor na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu. Članica Srpske Akademije za filmsku umetnost i nauku – AFUN, sekcija filmologa i istoričara filma (od 2012.), NUNS-a i međunarodnog udruženja filmskih kritičara FIPRESCI. Autorka je studije Smrtonosni sjaj: Masovna psihologija i estetika turbo-folka (2001) i više desetina naučnih radova iz studija kulture, medija i filma objavljenih u zemlji i inostranstvu. Gostujuća predavačica na University of Vienna (AU), Akademskom filmskom centru DKSG i drugim institucijama. Članica žirija kritike i međunarodnih žirija na više filmskih i pozorišnih festivala (FAF, Infant, Cinema City, 25FPS Zagreb, Motovun, FEST).
Oblasti  interesovanja i istraživanja: srpski i bivšejugoslovenski film; estetika muzičkog videa i estetika avangardnog filma; autorski, kratki i eksperimentalni film; studije kulture; rodne studije medija i filma; turbo-folk.

Dr. Vesna Milanović

Profesor

Završila studije na Pravnom fakultetu u Beogradu, gde je magistrirala 1981, a doktorsku tezu – za koju je nagrađena – odbranila je 1984. Završila postdoktorske studije na Fakultetu pravnih i političkih nauka u Budimpešti. Objavila je više od šezdeset naučnih i stručnih radova. Govori engleski i italijanski jezik, koje je usavršavala u Londonu i Peruđi. Poseduje pravosudni ispit. Vršila je funkciju zamenika direktora VŠLPU četiri godine.

Jelica Radovanović

Profesor

Diplomirala je 1981. godine na Slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu. Pored klasičnih likovnih medija bavi se i performansom, videom, instalacijama. Od 1991. godine izvodi zajedničke radove sa Dejanom Anđelkovićem. Aktivno izlaže od 1982. godine na preko 70 izložbi u zemlji i inostranstvu. Bavi se i kostimom i scenografijom. Dobitnik je priznanja JUSTAT-a 2002. godine za scenografiju i kostim predstave ‘Smert Uroša Petago’ u režiji Mire Erceg. Takođe, dobitnik je prve nagrade na VIII prolećnom analu u Čačku 2005. godine. Aktivno sarađuje na razvoju edukativnih programa Muzeja savremene umetnosti u Beogradu (preko pedeset likovnih radionica, seminari za profesionalno usavršavanje vaspitača i nastavnika).

Mr. Aleksandar Kontić

Predavač

Diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Beogradu, na Оdeljenju za psihologiju, 1985. godine. Bavi se teorijom psihoanalize, psihologijom umetnosti, socijalnom psihologijom. Učestvovao je u raznim projektima Instituta za pedagogiju i andragogiju, Instituta za pedagoško istraživanje Centra za razvoj obrazovanja i kulture, Unesko centra za permanentno obrazovanje, Ministarstva prosvete Republike Srbije.

Mr. Dejan Anđelković

Profesor

Mr. Dragan Bošković

Profesor

Fakultet primenjenih umetnosti i dizajna u Beogradu, odsek Industrijski dizajn, završio je 1987. godine. 2004. magistrirao je na Fakultetu primenjenih umetnosti i dizajna u Beogradu, odsek Industrijski dizajn. Radno iskustvo: 1994-1996. FPUD Beograd, saradnik na petoj godini studija, odsek Industrijski dizajn; 1996-1997. Škola za dizajn, Beograd, profesor na odseku Industrijsko oblikovanje. Od 2002. godine radi na VŠLPU u Beogradu, 2007. izabran u zvanje profesora. Oblast profesionalnog delovanja: industrijski dizajn, CAD/CAM projektovanje, grafički dizajn, ilustracija. Izložbe i radovi: 2000. Izložba male plastike i crteža, DKC Beograd, Galerija Stepenik; 2002. dizajn znaka i logoa Strong nature, Elephant.co, Beograd; 2003-2007. dizajn ambalaže proizvodnog programa Strong nature, Elephant.co, Beograd; 2004. dizajn kašike Revita Altamed, Beograd; 2008. 3D modeling linije proizvoda C kečap i C senf, ‘Centroproizvod’, Beograd.

Mr. Dragana Panić

Profesor

Diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu 1977, na odseku Unutrašnja arhitektura i dizajn. Magistrirala 1993. na FPU. Bavi se projektovanjem specijalizovanih enterijera i izložbenih koncepata, komercijalnog i nekomercijalnog sadržaja. Od 1997. projektant i konsultant po pozivu pri Slav Invest (construction, engineering and project management company), Kijev, Ukrajina. Ima više od 70 realizovanih enterijera i preko 40 sajamskih štandova i izložbenih postavki u zemlji i inostranstvu. Najznačajniji realizovani projekti: McDonald’s restorani, Ukrajina, Ericsson office, British-American Tobacco direkcija, predstavništva Gorenje, Krka i Mastercard, Kijev, Ukrajina.

Mr. Gradimir Rajković

Profesor

Rođen u Beogradu 1949. Diplomirao 1978. i magistrirao 1981. na FLU, odsek Vajarstvo, prof. Jovan Kratofil. Član ULUS-a od 1979. Samostalne izložbe: 1981. ‘Sve zveri koje su sa tobom’, skulptura i dva crteža, Galerija Doma omladine Beograda; 1994. ‘Stolica za mr. Junga’, Galerija PLATO-cull jazz bašta, Beograd; 2006. ‘Učeni razgovor dva meštra’, reljefi, mesing, Centar kulture, Smederevo. Grupne izložbe: 2001. Internacionalna vajarska kolonija, Muzej Kirsten Kjar, Danska; 2001. Izložba ‘Boje vremena’ – autor Ivana Simeonović-Ćelić, Galerija Zepter, Beograd; 2002. ‘Osvit sadašnjice’, Galerija Progres, Beograd; 2003. Form trough its metamorphosis, Assemblage Contemporary Art Gallery, Marriott Grand Hotel, Bukurešt, Rumunija; 2004. Četvrti bijenale likovnih i primenjenih umetnosti, Dom kulture, Smederevo; 2006. Peti bijenale likovnih i primenjenih umetnosti, Dom kulture, Smederevo; 2006. Jesenja izložba, Umetnički paviljon ‘Cvijeta Zuzorić’, Beograd; 2006. 3D ART PLUS, Mala galerija ULUPUDS-a, Beograd; 2007. XIII beogradska mini-art scena, Galerija Singidunum, Beograd. Umetničke kolonije, simpozijumi i radionice: Likovna kolonija ‘Kartonka Avala 93’,  ‘Sve od papira’, Ada Huja, Beograd; 1997. Likovna kolonija ‘Trag’, vajarska radionica, Beograd; 1999. Likovna kolonija Samotraka, Grčka; 2000. UNESCO vajarska kolonija Bustenja, Rumunija; 2001. Vajarski simpozijum (livački), Muzej Kirsten Kjar, Danska. Jednodnevne akcije: 1993. Muzej savremene umetnosti, ‘Travnati Kemza’, ciklus Balkanska mitologija; 1995. Mala galerija ULUPUDS-a ‘Radovi od sveže trave’, balkanske bajalice, Beograd; 1997. ‘Trpeza za diktatorski par’, led, ‘Led art’ i grupa ‘Trag’, Zemunski kej, Beograd; 1998. Grupe ‘Feniks’ i ‘Torpedo’, ‘Spaljivanje stolice za mr. Junga’, Paviljon ‘Veljković’ Beograd; 1998. Ispraćaj Nove godine, ‘Pucanje u kalendar’, Grupa ‘Feniks’, Rex bioskop, Beograd.

Mr. Maja Lazović

Predavač

Diplomirala je na Prevodilačkom fakultetu Moris Torez u Moskvi 1990. godine sa odličnim uspehom i dobila zvanje prevodioca za engleski i ruski jezik. Diplomu je nostrifikovala na Filološkom fakultetu u Beogradu 1990. godine i stekla zvanje profesora engleskog jezika i književnosti i ruskog jezika i književnosti.

Magistrirala je 2011. godine na Univerzitetu u Novom Pazaru i stekla akademski naziv: Magistar filoloških nauka- engleski jezik i književnost.

Od 1998. godine je zaposlena u Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu u zvanju predavača za engleski jezik i predaje studentima na svim studijskim programima škole.

Bila je angažovana kao predavač za predmet engleski jezik u Visokoj hotelijerskoj školi u Beogradu školske 2004./2005. godine.

U Beogradskoj Poslovnoj Školi Visokoj Školi Strukovnih Studija, Beograd, radila je od 2005. kao predavač i ispitivač za engleski jezik.

Prevodilačkim poslom, pismenim i usmenim prevođenjem, intenzivno se bavila na početku karijere.

U okviru anglistike najviše je interesuje primenjena lingvistika, kontrastivna analize i ESP. Iz oblasti engleskog jezika za posebne namene (ESP) je i njen magistarski rad: „Primena kontrastivne analize engleskog i srpskog jezika u oblasti marketinga“

Član je Udruženja nastavnika engleskog jezika – ELTA (English Language Teachers’ Association) i redovno učestvuje na njihovim godišnjim konferencijama.

Mr. Marija Grahovac

Predavač

Diplomirala 2002. na odseku Grafika i knjiga Fakulteta Primenjenih Umetnosti u Beogradu. Magistrirala na istom fakultetu 2006. odsek Grafika. Izlaze samostalno, i na kolektivnim izlozbama u zemlji i inostranstvu (Italija, Belgija, Koreja, Urugvaj, Hrvatska, Turska, Poljska…). Član ULUPUDS-a. Dobitnica brojnih nacionalnih i internacionalnih nagrada. Samostalne izložbe – izbor: 2011. “Ova sila jeste mila” Galerija Kulturnog Centra GRAD, Beograd; 2011. “Colour force” Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd; 2009. “Forward” Galerija Centra za grafiku i vizuelna istraživanja, Beograd; 2006. “O ljubavi” Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd… Grupne izložbe – izbor: 2012 – 2004. “Majska izložba” Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd; 2011 – 2003. “Zlatno pero Beograda” međunarodni bijenale ilustracija, Galerija Progres, Beograd; 2011 – 2001. “Mala grafika” Galerija Grafičkog kolektiva, Beograd; 2008. “3 Internacionalni CGD Ex libris konkurs” Gent, Belgija; 2007. “Beogradski susreti 2007.” IV međunarodna grafička radionica, Centar za grafiku i vizuelna istraživanja, Beograd; 2006. “Challenging serbian graphics”, The Korea foundation cultural center” Galerija Nuri, Seul, Koreja; 2004. “III Internacionalni Bijenale grafike – Aqua” Francavilla al Mare, Italija; 2003. “4. međunarodna izložba Ex libris Čovjek i riba” Sveučilišna knjižnica Rijeka, Hrvatska; 2003. “I međunarodni konkurs za Ex libris – Ankara”, Turska… Nagrade – izbor: 2011 i 2005. nagrade “46. i 43. Zlatnog pera” Ex Libris društvo, Beograd; 2008. specijalna nagrada “III Internacionalnog CGD Ex-libris konkursa” Gent, Belgija; 2002. nagrada “Mihailo S. Petrov” FPU, Beograd…

Mr. Martin Erdeš

Profesor

Rođen 1966. godine u Beogradu. Diplomirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 1995, a magistrirao 2007. Izlagao na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Bavi se i pozorišnom scenografijom. Značajnije izložbe: 1995. “Soba sa mapama”, autorski koncept B. Dimitrijevića i B. Anđelković, Galerija Doma omladine Beograda; 1997. “Aporije” (samostalna izložba), Galerija Doma omladine Beograda; 1997. Michaels Art Gallery, Cape Town, Južna Afrika; 1998. III jugoslovenski bijenale mladih, Konkordija, Vršac. 2007. “Utopija kutka” (samostalna izložba), Galerija Fakulteta likovnih umetnosti, Beograd. Realizacija zidnih slika u javnom prostoru Pozorišta KPGT 1999. i 2000. Značajnije realizovane pozorišne scenografije: 1991. scenografija predstave “Srećni dani”, S. Beket, Beogradsko dramsko pozorište, Beograd, režija Pavle Lazić; 1992. scenografija predstave “Zločin i kazna”, F. M. Dostojevski, Beogradsko dramsko pozorište, Beograd, režija Pavle Lazić; 1996. scenografija predstave “Protekcija”, B. Nušić, Kruševačko pozorište, Kruševac, režija Darijan Mihajlović; 2000. scenografija predstave “Koriolan”, V. Šekspir, Pozorište KPGT, Beograd, režija Saša Gabrić.

Dr. um. Milica Ružičić

Predavač

telefon: 063 8636 834
e-mail: milicino@gmail.com
web site: http://www.milicaruzicic.net/

 

 

 

Rođena 19. februara 1979. godine u Beogradu.
2016. odbranila doktorski umetnički projekat na temu ‘Interaktivna instalacija u javnom prostoru Dolap – Kritički potencijal umetnosti’ i stekla zvanje doktor umetnosti – likovne umetnosti na FLU u Beogradu
2008. magistrirala Fakultetu Likovnih Umetnosti u Beogradu na odseku za skulpturu u klasi profesora Mrđana Bajića.
2005. Diplomirala na Fakultetu Likovnih Umetnosti u Beogradu na odseku za skulpturu u klasi profesora Mrđana Bajića

Iskustvo:
Od 2009. predaje vajarstvo na Visokoj Školi Likovnih i Primenjenih Umetnosti Strukovnih Studija u Beogradu
Od 2008. godine članica ULUS-a.
Od 2005. do 2008. angažovana kao saradnica u nastavi na predmetima Likovni elementi, Likovne Forme, Boja i likovni koncept kao i predmetu Likovno prikazivanje u arhitekturi na Arhitektonskom fakultetu.
Od 2005 Jedna od osnivačica i članica nezavisne umetničke grupe Dez.org u okviru koje je radila na projektu organizacije i realizacije izložbe Dez.org ++ u Gradskoj galeriji u Smederevu, i izložbu radova članova grupe u gradu Lecce u južnoj Italiji.

Samostalne izložbe:
2016. „Dolap“, interaktivna instalacija u parku kod Palasa, jun-oktobar 2016, Topličin venac, Beograd
2012. „Slike“, galerija omladinskog kluba Skladište, Subotica
2012. Brisani prostor, galerija 73, Beograd
2012. Preslišavanje 4, galerija Remont, Beograd
2010. „Slike“, galerija Kulturnog Centra Beograda
2010. „Emocionalne proteze“ galerija Studentskog Centra, Zagreb
2010. „Bermude“ (Umetnički Centar Univerzitetske Biblioteke Svetozar Marković, Beograd)
2007. „Emotivne proteze“ galerija Doma omladine, Beograd
2006. Video radovi, galerija Centra za kulturu, Sopot
2006. „Three serials“ Siemens Art_Lab, Hilger galerija, Beč
2004. “Multi play Me” galerija Doma Omladine i klub Akademija, Beograd
2004. “Transformacije” (galerija Remont, Beograd)

Grupne izložbe:
2017. Svetski dan skulpture, Sculpture network, Cvijeta Zuzorić, Beograd
2016. Autogol – od autoironije do autoistorizacije, ”S one strane autoriteta”, celodnevni događaj sa studentima VŠLPUSS, sala Milan Grol – Kolarac, Beograd
2016. Bratstvo i jedinstvo [Brüderlichkeit und Einheit] – Im Zeichen der Deregulierung Haus der Architektur, Graz, Austria
2016. 15. Godina nagrade Dimitrije Bašićević Mangelos, galerija Legata Čolaković, MSU, Beograd
2015. Izložba 60 kolonije Slika Ečka, galerija Savremen umetnosti Zrenjanin
2015. Proleće. Umetnost i društvo, prolećno anale, Likovni salon Doma Kulture, Čačak
2014. Ko to tamo peva, 27. Memorijal Nadežde Petrović, galerija memorijala Nadežde Petrović, Čačak
2014. Šta je smešno, festival Procvetaj, galerija Cvijeta Zuzorić
2013. Protetička tela, galerija Progres, Beograd
2013. Nelagodnost u kulturi, galerija Ozon, Beograd
2012. Dez org., Subotica
2012. “Tobićevi dani“, galerija ZMUC
2011. “Karavukovo 002“, galerija UBSM, Beograd
galerija MKSMC u Kopru u Sloveniji
galerija Fontikus u Grožnjanu u Hrvatskoj
2011. Između kada i ako, Muzej Savremene Umetnosti Vojvodine, Novi Sad
2010. „ (Iz)nova: umetnost u Srbiji od 2002 do 2009“ (Narodni muzej, Kruševac;
Galerija Nadežda Petrović, Čačak,
Kulturni centar Laza Kostić Sombor,
Gradska galerija, Užice)
2009. „Tempo, tempo” (galerija FLU, Beograd)
2009. „Am I That Name?“ (Studentski Centar, Zagreb)
2008. „Belgrade with Budapest”, (Magacin Kraljevića Marka br. 8, Beograd)
2008. „Plazma“ Junge Kunst aus Serbien und dem Kosovo (Siemens_artLab, Wien 1)
2008. _Dream Machines_ (Noć muzeja Pančevo, galerija Savremene umetnosti Pančevo)
2008. Za sutra, visual art project (gallery ZAIM, Yokohama, Japan)
2007. „Off Beat: pogledaj i vidi nasilje prema ženama” (galerija SKC, Beograd, Srbija)
2007. „Belgrade In Budapest – the net of choises“ (galerija Impex, Budimpešta, Mađarska)
2007. „Dez Org Yu Today“ (Koreja Teatar, Lecce, Italija)
2007. „Plazma“ Junge Kunst aus Serbien und dem Kosovo (Leonhardi Kulturprojekte, Frankfurt, Nemačka)
2007. „Seks, rad i društvo” (Noć muzeja u Kontekst galeriji, Beograd)
2007. „DeeVeeDee“ projekcije video kompilacije (Pasadena Museum of California Art i
ATA, San Francisco, California)
2007. Sex, Work, Society, Festival Rdeche Zore, (galerija Alkatraz, Ljubljana)
2006. Device_Art 2.006 (putujuća izložba centar Kapitol i galerija g-mk Zagreb,
galerija Galženica, Velika Gorica
galerija Kapelica, Ljubljana,
galerija Ozon, Beograd,
Blasthouse San Francisko)
2004/5/6 “Central 2” (putujuća izložba Hilger galerije iz Beča u Austriji, Rumuniji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Slovačkoj)
2006. Autoplay, međunarodni seminar i izložba, (galerija Kontekst, DK Stari Grad, Beograd)
2006. „Odbrana prirode“ bijenale vizuelne umetnosti Pančevo (Narodni muzej, Pančevo)
2006. Dez.org ++ (Gradska Galerija, Smederevo)
2006. “Zoom to Fit”, prva izložba umetničke grupe Dez.org (galerija Ozon, Beograd)
2005. Vizuelni znak i arhitektura (galerija Savremene umetnosti, Pančevo)
2005. Border Disorder (Studentski Kulturni Centar, Beograd)
2005. Izložba 28 saziva Jalovičke kolonije, Narodni muzej Šabac
JLK, Mali Zvornik
Izbor iz kolekcije JLK 2002-2005, Velika sala SKC, Beograd
2005. „Umetnost koja radi”, Beogradski oktobarski salon (galerija ULUS, Beograd)
2005. Exit festival, Novi Sad
2005. Forum Social Mediterrani, Barselona.
2005. 11 Mednarodni festival računalniških umetnosti (ArtNetLab i Mladinski kulturni center Maribor)
2005. Zimski salon u Herceg Novom
2004. retrospektiva 10. godina galerija Dom Omladine, Beograd
2004. “How 2 End A Message” (Oktobarski salon, Beograd)
2004. Septembarski salon (V.I.P. Art galerija SKC, Beograd)
2004. “Belgrade Art Inc.” (Secession, Beč)
2004. Izložba studentskog crteža i male plastike (DOB, Beograd)
2004. “It’s not a schooner, it’s a sales boat” (Bijenale mladih, Vršac)
2004. “Čudna tačka tenzije” (Narodni Muzej Crne Gore, Cetinje)
2003. Čestitka 2003 (galerija Kulturnog Centra Beograda, Beograd)
2003. „Postsocijalistički queer identitet“ (Queer Festival, Zagreb)
2003. Izložba studentskog crteža i male plastike (DOB, Beograd)
2003. Aprilski susreti (SKC, Beograd)
2002. Pokus Festival (SKC, Beograd)
2002. Izložba studentskog crteža i male plastike (DOB, Beograd)
2002. „Portret kroz vreme“ (galerija Narodnog univerziteta Braća Stamenković, Beograd)
2002. Summeracademy final exhibition (Salzburg, Austria)
2002. Izložba crteža i grafika studenata FLU Beograd (Solun, Grčka)
2001. Izložba studentskog crteža i male plastike (DOB, Beograd)
2000. Izložba nagrađenih radova studenata FLU (galerija FLU, Beograd)
2000. Izložba Letnjeg umetničkog kampa LEMEK-a (Dom Vojske Jugoslavije, Beograd)
1998. Izložba likovne sekcije KUD GSP Nikola Tesla (prizemlje upravne zgrade GSP, Beograd)

Nagrade i stipendije:
• 2015. Druga nagrada, Zlatna paleta biblioteke Vladislav Petković Dis, na prolećnom analu u Čačku
• Od 2003 do 2008 stipendista Republičke Fondacije za razvoj Naučnog i Umetničkog podmladka
• 2004. Dobitnica nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” za najboljeg mladog vizuelnog umetnika, nagradu je dodeljivao Centar za savremenu umetnost u Beogradu, a sama nagrada sastoji se od 6 nedelja rezidencijalnog boravka u Njujorku
• 2004. Stipendija Kraljevine Norveške, na osnovu visokih akademskih rezultata svrstana među pet stotina najboljih kandidata sa univerziteta u Republici Srbiji
• 2003. godine nagrada “Vladeta Petrić – vajar” za uspehe i rezultate u skulpturi na godišnjoj izložbi studentskih radova
• 2002. stipendija iz fonda Zoran Đinđić
• 2000. godine i nagrada livnice “Oblik” za portret na godišnjoj izložbi studenata FLU
• 1999. Prva nagrada za skulpturu u pesku na ”Lido festu”

Seminari, kolonije i radionice:
• 2015. Slikarska kolonija, Ečka
• 2011. Likovna kolonija Karavukovo
• 2009. Likovna kolonija Tršić
• 2007. Reenacting moments, seminar Srpskih i Kosovskih umetnika u Prištini
• 2005. Umetnička kolonija u Jaloviku
• 2004. rezidencijalni boravak u International studio & curatorial program u Njujorku/Amerika
• 2003/04. “Welcome to utopia” zimska škola, internet radionica u Berlinu/Nemačka
• 2003/04 Radionici na temu “How to send a message” sa Milicom Tomić u Beogradu i Helsinkiju/Finska
• 2003. Radionica “Speak up” u Muzeju Savremene Umetnosti u Beogradu /SCG
• 2003. Radionica “Positions in space – The Michal Heiman Test” u okviru festivala Wienner Festwochen Beč/Austrija.
• 2002/03. Škola veštine komunikacija Centaru Modernih Veština Beograd/SCG
• 2002. godine Letnja Akademija u Salzburgu/Austrija

KNJIGE I ČASOPISI SA OBJAVLJENIM RADOVIMA I TEKSTOVIMA:
– ESKAMOTAŽA: STRIPTIZ SLOBODE, priredio Goran Milenković, publikacija Narodne biblioteke Bor, Bor 2015.
– SOCIALE KAMPFE IN EX-JUGOSLAWIEN, herausgegeben von Michael G. Kraft, mandelbaum kritik & utopie, Wein 2013
– ROD I LEVICA ciklus tribina, Ekstaza birokratije, str. 53-58, Ženski informaciono dokumetacioni trening centar ŽINDOK, Beograd 2012
– RADICAL CRIMINOLOGY, We are coming… strong… unstoppable: A Global Balkans interview with Belgrade based artist Milica Ružičić by Tamara Vukov, page 83-115, publication of Critical Criminology Working group at Kwantleen Politechnic Univesity, Issue one, Punctum books, Brooklyn NY, fall 2012
– RADNO MESTO POD SUNCEM; Radničke borbe u Srbiji, priredio Nebojša Popov, ured. Slobodan Gavrilović, Res publica, 2011
– REPUBLIKA, br. 492-493, 1-31. januar, Beograd, 2011
– PRAESENS, Central European Contemporary Art Review, edit. Maria L Molnar, Praesens, Budapest, 2004
– REMONT, Art Magazine, br. 9, Beograd, zima 2003

NOVINE I INTERVJUI

• LE COURRIER DES BALKANS SERBIE, MILICA RUŽIČIĆ, LA PEINTURE COMME ARME D’ÉMANCIPATION SOCIALE, mercredi 9 mars 2016, https://www.courrierdesbalkans.fr/articles/arts-plastiques-rencontre-avec-la-plasticienne-serbe-engagee-milica-ruzicic.html
• LEFT VOICE, Milica Ružičić, artist engaged against police violence and with the struggles of the working class, http://www.leftvoice.org/Milica-Ruzicic-artist-engaged-against-police-violence-and-with-the-struggles-of-the-working-class, Tuesday, 5 January 2016.
• REVOLUTION PERMANENTE, Milica Ružičić, artiste engagée contre la violence policière et dans les luttes de la classe ouvrière, 22. Decembre 2015 http://www.revolutionpermanente.fr/Milica-Ruzicic-artiste-engagee-contre-la-violence-policiere-et-dans-les-luttes-de-la-classe?utm_content=bufferfae68&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
• LICE ULICE, Prvomajski uranak, radnici u umetnosti, str. 31-33, broj 011, glavni urednik Milosav Marinović, Lice ulice, Beogra, maj 2012
• BLIC, Noćna straža u Zrenjaninu, M. Marjanović, br. 4963, 4. decembar, Beograd, 2010
• DANAS, Htela sam da podstaknem ljude da se zamisle nad slikama, Aleksandra Ćuk, br. 4813, 3. decembar, Beograd, 2010
• DIE PRESSE, Null Balkan-Show im Yugomuseum, Von Almut Spiegler, 2. VII 2004
• ПОЛИТИКА, Између када и ако; Десет година награде Димитрије Башичевић Мангелос, К. Р., бр. 35010, 27. април,
• Београд, 2011
• ПОЛИТИКА, Или ангажованост или аутизам, М. Димитријевић, бр. 34871, 5. децембар, Београд, 2010
• REPUBLIKA, Primeri kritičkog realizma, Bratisalv Ljubišić, br. 500-503, 1.maj-30. jun 2011, Beograd, 2011
• SVET, Karleuša se ukipila, Goran Jovanović, br. 439, 17. novembar 2005
• YELLOW CAB, Junske artivnosti, Miroslav Karić, br. 70, jun 2007

TRIBINE I RAZGOVORI
2017. – Uticaj prekarnog zapošljavanja na kulturu i obrazovanje, panel diskusija CEKOM, Kovačica
2017. – Prezentacija Interaktivne instalacije Dolap u okviru Svetskog dana skulpture, Sculpture network, Cvijeta Zuzorić, Beograd
2016. – Prezentacija radova Milice Ružičić, klub Polet, Beograd
2016. – Art sample – Milica Ružičić, galerija Legata Čolaković, MSU, Beograd
2016. – ”Strukturiranje pogleda i stavova… možda” Pred-govor o savremenoj umetnosti 2000 – 2010, kulturni centar Rex, Beograd
2015. – Promocija knjige Eskamotaža, Narodna biblioteka Bor
2015. – Savremena skulptura u Salonu Muzeja Savremen Umetnosti u Beogradu,
2014. – Rad Elene Katz, kulturni centar Rex, Beograd
2012. – Rod i levica, Dom Omladine Beograda
2011. –Tribina i skupština malih akcionara fabrike Jugoremedija, kulturni centar Zrenjanin
2006/7. članica Grupe za Logističku Podršku koja se bavila organizovanjem tribina sa naslovom Razgovori o anarhizmu održavanih u Domu Omladine u Beogradu i izdali istoimenu publikaciju

PROJEKTI
2015-2016 Interaktivna skulptura Dolap u javnom prostoru – Kriticki potencijal umetnosti, doktorski umetnički projekat
2015-2016 Oralna istorija umetnosti od 2000 do 2010 u Srbiji, serija intervjua, online arhiva i dva seminara u Reksu
2015. Eskamotaža, artbook, Narodna biblioteka, Bor
2011. Pokreće volonterski internet projekat Čačkalica, neformalni uvid u savremenu umetničku produkciju i scenu.

AKVIZICIJE
2016. slike London i Atina, u kolekciji Michaela Petrowitsch-a, Graz, Austria
2016. 12 radova iz serije akvarela Borski puding, otkupljena od Muzeja rudarstva i metalurgije Bor
2015. nekoliko manjih radova (crtež Kupači, slika Nemačka – Rostok, puž) u privatnu kolekciju profesora Nenada Kostića
2014 slika Jugoremedija, otkupljena od Muzeja Savremene Umetnosti u Beogradu,
2012. dve slike Iran i Helligendam u privatnoj kolekciji Tamare Vukov, Kanada
2008. rad Ekstasy pills SSSS, kao poklon Voje Žanetića nepoznatom prijatelju u Americi
2006. skulptura Zebrofant u nepoznatu privatnu kolekciju preko galerije Hilger

OSTALO
2008 do 2010. jedna od 5 članova umetničke grupe koja je funksionisala unutar novog i nezavisnog umetničkog prostora „Muzej“ u Beogradu u Brankovoj 19.
Od 2008. godine članica ULUS-a.
Od 2005 Jedna od osnivačica i članica nezavisne umetničke grupe Dez.org u okviru koje je radila na projektu organizacije i realizacije izložbe Dez.org ++ u Gradskoj galeriji u Smederevu, i izložbu radova članova grupe u gradu Lecce u južnoj Italiji.

ŠKOLA

Vannastavne aktivnosti sa studentima
2017. projekat saradnje i izrade scenografije i maski za predstavu Ledeno kraljevstvo pozorišta Pinokio u sklopu nastave sa studentima druge godine, na predemtu Vajanje 4
2016. zajedno sa studentima organizovala projekat S one strane autoriteta, koji se održao u sklopu događaja Autogol – od autoironije do autoistorizacije, sala Milan Grol, zadužbina Kolarac, Beograd
od 2010.-2016. Više puta bila član komisije za odbranu diplomskih radova studenata studijskog programa Likovna kultura
2013. izrada skulptura sa tri studenta za Sajam sporta. Angažovani studenti Marko Žerađanin, Novak Bojović, Filip Šmigović
2013. mentorstvo jednog dela radova za izložbu Strukirani umetnik u Remontu
2013. selekcija i postavka studentskih radova za diplmsku izložbu u Mikser Hausu
2012. mentorstvo jednog dela radova za izložbu Strukirani umetnik u Remontu
2010. selekcija i postavka studentskih radova za izložbu u Srbijateksu

Vannastavne aktivnosti – rad u organima škole
2016-2017. učestvuje u pripremi i prikupljanju kao i strutkturiranju i popunjavanju materijala za izveštaj o samovrednovanju.
Od 2015 članica Komisije za kontrolu kvaliteta VŠLPU
Od 2014 reizbor
Od 2014 predsednik Sindikalne organizacije VŠLPU
2013/2014. članica Saveta škole
2012/2013. Učestvovala u pripremi i obradi podataka za akreditaciju studijskog programa Mediji Slike
2012. Učestvovala u pripremi i obradi podataka za spoljnu evaluaciju
2009. rad na programu Ekvivalencije starog i novog programa i organizacija dodatne nastave za usklađivanje diploma
Zaposlena od 2009

Dr. um. Miodrag Krkobabić

Profesor

Diplomirao, magistrirao i doktorirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu.

2003–2004, kao stipendista DAAD boravi u Bremenu (Nemačka) na specijalizaciji Audiovizuelnih kompozicija u Atelier fur Zeitmedien (Hochschule fur Kunste) gde boravi i 2010. godine u okviru DAAD Re-invitation programa, na specijalizaciji nastavnog programa za produkciju multimedijalnih umetničkih projekata u galerijskom i javnom prostoru, kao i 2015. na specijalizaciji projektovanja multimedijalnog studija i pratećeg nastavnog VFX programa, u okviru DAAD Study Visits for Academics – Artists and Architects programa. 2016, Crater VFX Training Centre Certificate za digitalni kompoziting za film, TV and video produkciju i postprodukciju i Autodesk Certificate of Completion for Maya 3D / VFX Essentials (3D modeling, rigging, texturing, lightning and rendering). 2017. Crater VFX Training Centre Certificate for Character Animation i Autodesk Certificate of Completion for Maya 3D Animation.

Dobitnik Oktobarske nagrade na 42. Oktobarskom Salonu u Beogradu 2001. godine i Nagrade Galerije na 22. Memorijalu Nadežde Petrović u Čačku 2002. godine. Na 14. Internacionalnom Festivalu elektronske umetnosti – Videobrasil u Sao Paolu, 2003. godine, dobitnik Počasne Nagrade. Iste godine dobija i Nemačku nagradu za razmenu akademskih građana – DAAD. 2005. godine sa stipendijom KulturKontakt iz Beča, boravi kao gostujući umetnik u Insbruku, Austrija. 2006. godine dobitnik Nagrade žirija na 10. Internacionalnom Bijenalu u Kairu, Egipat. 2010. godine nominovan u uži izbor za Henkel Art.Award, Beč, Austrija. 2014, Nominovan od strane Ministarstva kulture za predstavljanje Republike Srbije na 56. bijenalu u Veneciji. 2015, Nominovan u uži izbor za Politikinu nagradu za najbolju izložbu u Srbiji. 2016, Nominovan za Nagradu grada Beograda za likovno i primenjeno stvaralaštvo, vizuelne i proširene medije.

Od 2006. do 2010, umetnički direktor Memorijala Nadežde Petrović, gde uvodi novi idejni i organizacioni koncept i zajedno sa Mirkom Ilićem stvara vizuelni identitet Memorijala. 2007, realizuje izložbu 24. Memorijala “Transformisanje sećanja. Politike slike” u okviru koga se, kroz umetnički projekat Irene Kelečević, kao centralni događaj obnavlja Spomenik četiri vere u Čačku. 2010, realizuje jubilarni 25. Memorijal “Ja sam to što jesam”.

Od 2000. redovno izlaže, drži predavanja, radionice i projekte koji povezuju savremeni život, umetnost i kulturu širom sveta, istražujući stanje svesti današnjeg društva. Kroz

preispitivanje socioloških, političkih i ekonomskih uticaja savremenog društva na čoveka, kritički sagledava načine na koji institucionalni sistem, marketing i politika iskrivljuju našu percepciju i stavove. Izlagao na više stotina izložbi, festivala i umetničkih projekata u galerijskom i javnom prostoru, a njegovi brojni radovi se nalaze u kolekcijama muzeja i institucija savremene umetnosti od Njujorka do Šangaja.

Izbor najvažnijh izložbi i projekata: 2016, “Road Movie”, DAAD Salon 16, Velika galerija, KC Grad, Beograd; 2015, “Ništa lično”, Legat Čolaković, Muzej savremene umetnosti, Beograd; Faceless”, De Markten, Brisel, Belgija; 2014, “New Beginnings”, Muzej savremene umetnosti, Bukurešt, Rumunija; “Faceless”, Mediamatic in Amsterdam, Holandija; 2013, “In Absentia”, Kulturni Centar Požega; “Faceless”, Museums Quartier Beč, Austrija; 2012, Preslišavanje 9, Remont, Beograd; 2011, “Feierabend”, Galerija O3one, Beograd; “Slike uspeha”, Galerija Kulturnog centra Ribnica, Kraljevo; 2010, “In Absentia”, Prodajna galerija Beograd; “In the Middle”, Califia, CZ; 2009, ”Rien de personnel”, Biennale Lille3000, Lil, Francuska; “Slike uspeha”, O3one, Beograd; “Nista lično“, Moderna galerija, Lazarevac; 2009–2011, Alterities, Intercambio Festival – Station Europe, Paris; Alliance Française, Brno, CZ; CC.Français de Cluj & itinerancy in Transylvania, RO; Casa Encendida, Madrid, E; Východoslovenská galéria, Košice, SK; Carpe Diem Centro de Arte Contemporânea, Lisbonne, POR; Museu de Arte Santa Catarina, Florianópolis, Brazil; 2008, “In Absentia”, Narodni muzej, Kraljevo; “Optica”, Gijón-Asturias, Madrid, Španija, Cervantes Institute, Paris; “Intrude: Art & Life 366”, Shanghai Zandai MoMA, China; 2007, “Nista lično“, MSUV, Novi Sad; “Chronotopes”, 9th Bienal de Cuenca, Ekvador; VAD Festival, Đirona, Španija; Optica, Gijón-Asturias, Španija; “Onufri 2007”, Narodni Muzej, Tirana Albania; 2006, 12th Canariasmediafest, Kanarska ostrva; “Elementi Normalnosti”, KC Babel, Utreht, Holandija; 2005, “When the Times End…”, Salon MSU, Beograd; “U.S. Visit”, Nurtureart, Njujork, SAD; 7th Sharjah Biennial, Šardža, UAE; “O normalnosti”, MSU, Beograd; Europ’Art, MoCA, Strasbourg, F; 2004, “predIGRA”, KCB, Beograd; “Belgrad Art Inc.”, Secesija, Beč, Austrija; “Passage d’ Europe”, Musée d’Art Moderne de St-Etienne, Francuska; “Shake – ID Troubles”, Halle fur Kunst, Luneburg, Nemačka; 2003 – 2004, Associação Cultural Videobrasil – São Paulo, Brasil; Instituto de Artes do Para; Cine Metropolis UFES – Espirito Santo; Goethe-Institut/ICBA, Bahia; Pontificia Universidade, Minas Gerais; Museum Victor Meirelles, Florianópolis, Santa Catarina; Itinerância Videobrasil, Belo Horizonte, Brasil; Laboratorio Arte Alameda, Mexico; Chroma Festival, Guadalajara, Mexico; Displacements, London, UK; MECAD, Mediateca Caixa Forum, Barcelona, E; 2003, “Emancipatory Politics of Art”, ART34’03, Viper Basel; Museum für Gestaltung Zürich;

Dampfzentrale, Bern, CH; Ars Electronica, Linz, Austria; 2001–2005, “Projected visions” Strasbourg, F; Mylos Gallery, Tessalonique, GR;  Kamera Cinema, Karlsruhe, D; ATA, Sofia, BG; Odeon Cinema, Chisinau, Moldavia; CCA, Bucharest, RO; Prague, CZ; Foundation Transit, Cluj, RO; Senghor Space, Brussels, B; 2003, “Portret nepoznatog čoveka sa bradom”, Remont, Beograd; “Nekrospektiva III”, TweakLAB, Bazel, Švajcarska;  Nekrospektiva II”, Galerija Nadežda Petrović, Čačak; “Imaginary Balkans”, Site Gallery, Šefild, Cornerhouse, Mančester, Engleska; “Violence-Memory-Mutual Understanding”, Tel Aviv, Beer Sheva, Ramala, Israel, Palestina; Fundación Ludwig, Havana, Kuba; Festival International d’Art Video de Casablanca, Kazablanka, Maroko; “IN OUT” Festival Digitalne Slike, Prag, Bratislava, Budimpešta; 2002–2005,  Anthology of Art, ZKM Karlsruhe; Akademie der Kuenste, Berlin; BundesKunsthalle, Bonn, D; 2002, “Unstable Narratives”, Hartware MKV, Dortmund, Nemačka; “Mali crveni slonovi”, UKS, Oslo, Norveška; 2001, “6=36”, Dom Omladine, Beograd; “Topologije smrti”, Prodajna galerija, Beograd; 2000, “Konverzacije”, MSU, Beograd; “Nekrospektiva”, Narodni muzej, Kraljevo

Od 2012. radi na VŠLPUSS u Beogradu. Od 2012 do 2015, predaje Slikanje, Transponovanje i Kreativno izražavanje i organizuje “Izložbe strukiranih umetnika” u galeriji Remont iz Beograda i Domu kulture Ribnica iz Kraljeva, koje se kao deo ispita studenata završne godine na predmetima Transponovanje i Kreativno izražavanje, održavaju u javnom prostoru, izvan zaštićenih okvira škole. To predstavlja završni čin osamostaljivanja, ali i promovisanja novih kolega, koji se na taj način uvode na umetničku scenu. Od 2013. sa akreditacijom novog odseka – Mediji slike, predaje Digitalnu sliku, Digitalni video i uvodi novu studijsku oblast Audio-vizuelne kompozicije. 2013. godine izložbom u Kulturnom centru Požega, uvodi projekat “KOPČA” koji okuplja sadašnje i bivše studente koji se bave umetnickom praksom, i inicira stvaranje alumni inkubatora STRUK – mesta okupljanja i razmene informacija, namenjenog bivšim, sadašnjim i budućim studentima VŠLPUSS, čime se može steći uvid u program i aktivnosti studenata završne godine, ali pratiti i podržavati njihov rad po završetku studija kroz vannastavne aktivnosti i institucionalnu saradnju kroz projekte. Redovno učestvuje na Erazmus+ programima, seminarima i sajmovima visokog obrazovanja u zemlji i inostranstvu. Od 2015. godine ocenjivač za priznavanje inostranih javnih isprava u svrhu zapošljavanja u okviru rada centra ENIC/NARIS Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.

WWW.KRKOBABIC.NET

strukav.wordpress.com

Mr. Nevenka Stojsavljević

Profesor

Nevenka Stojsavljević

Rođena 1953. godine u Velikoj Popini, Hrvatska
Završila Fakultet primenjenih umetnostu u Beogradu 1977. god.
Magistrirala na Fakultetu likovnih umetnosti 1980. godine.
Član ULUS-a od 1978. godine.
Radi kao profesor na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti u Beogradu.

 

 SAMOSTALNE IZLOŽBE

1979. – Beograd, Galerija Grafički kolektiv, grafike
1980. – Novi Sad, Mali likovni salon, grafike
1980. – Apatin, Kulturni centar, grafike
1981. – Sombor, galerija Doma JNA,grafike
1985. – Beograd, Galerija grafički kolektiv, grafike
1991. – Niš, Galerija savremene likovne umetnosti, grafike
1992. – Beograd, galerija Kulturnog centra, grafike
1993. – Vrnjačka Banja, Galerija Zamka kulture, grafike
1993. – Apatin, Galerija Meander, grafike
1993. – Subotica, Galerija JU FEST, grafike
1994. – Zlatibor, Likovna galerija Čigota,grafike
1995. – Užice, Gradska galerija, grafike
1996. – Sirogojno – Muzej Staro selo, grafike
1997. – Beograd, galerija ULUS-a, grafike
2000. – Galerija grafički kolektiv, grafike
2000. – Petrovac na moru, Galerija „Marko Gregović”, grafike
2000. – Beograd, Galerija „Zvono”, crteži
2002. – Starčevo, Galerija Doma kulture, grafike
2003. – Beograd, Galerija „Haos”, crteži
2004. – Novi Sad, Mali likovni Salon, grafike
2005. – Niš, paviljon u tvrđavi, crteži i grafike
2006. – Čačak, Galerija Nadežda Petrović, grafike
2006. – Beograd, galerija Kulturnog centra, slike
2010. -Igalo, galerija SPA, grafike
2012. – Negotin, dom kulture Stevan Mokranjac grafike
2012. – Beograd, galerija Otklon, crteži – reljefi
2013. – Petrovac, galerija Marko Gregovic, grafike
2013. – Herceg Novi, galerija Sue Ryder, grafike

NAGRADE

1976. – Nagrada „Neven” sa grupom autora
1979. – Nagrada galerija „Nadežda Petrović”, na izložbi kolonije mladih u Ivanjici
1982. – Otkupna nagrada na Jugoslovenskoj manifestaciji grafičke kulture u Subotici
1989. – Otkupna nagrada Jugoeksporta na Oktobarskom salonu u Beogradu
1991. – Otkupna nagrada na Zemunskom salonu
1991. – Otkupna nagrada Jugoeksporta na Oktobarskom salonu u Beogradu
1993. – Veliki pečat Grafičkog kolektiva
1995. – Zlatna igla na II međunarodnom bijenalu suve igle – Užice
1996. – Zlatna igla na prolećnoj izložbi ULUS-a
1996. – Nagrada za grafiku na Zemunskom salonu
1996. – Nagrada na izložbi Beograd inspiracija umetnika

Veći broj otkupnih nagrada zajednice kulture.
Izlagala na više od 300 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu.

Mr. Vladimir Vlajić

Profesor

Vladimir Vlajić je diplomirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 1990, na odseku Grafika, u klasi prof. Boška Karanovića. Postdiplomske magistarske studije završio je 1994. u klasi prof. Slobodana Pejovića. Pored desetak samostalnih izložbi u zemlji (Beograd, Novi Sad, Zrenjanin, Kikinda, Kragujevac, Smederevska Palanka, Žagubica…), izdvaja se samostalna izložba slika, grafika i crteža u Mansfieldu – PA, USA. Učestvovao je na mnogobrojnim grupnim izložbama grafike u inostranstvu (Norveška, Holandija, Belgija, Nemačka, Turska, Rumunija, Grčka, Hrvatska, Makedonija). Učešće na važnijim grupnim izložbama grafike kod nas: Oktobarski salon u Beogradu; Bijenale grafike u Beogradu; Majska izložba Grafičkog kolektiva u Beogradu; Bijenale suve igle u Užicu; Bijenale likovnih umetnosti, Smederevo; Izložba male grafike u Beogradu… Pored grafike aktivno se bavi klasičnim slikarskim tehnikama.Važnije izložbe akvarela: Bijenale akvarela, Zrenjanin; Kulturni centar, Šabac; Dom kulture, Čačak; Galerija SULUJ-a; Galerija u Somboru; Samostalna izložba akvarela, Dom kulture, Kragujevac. U oblasti grafičkog dizajna uradio je više idejnih rešenja za vizuelni identitet određenih firmi, a među važnije se ubrajaju radovi za ‘Soko Štark’. Takođe, idejno je rešio i uredio više enterijera u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je nekoliko nagrada iz oblasti grafike: nagrada iz fonda ‘Đorđe Andrejević – Kun’, Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 1991; nagrada sponzora na izložbi male grafike, Grafički kolektiv, Beograd, 1992; nagrada Bijenala likovnih umetnosti za grafiku, Smederevo, 2008.

Mr. Zorica Čobanović

Profesor

Magistrirala(1999). i diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, odsek scenografija
Zaposlena na VŠLPUSS 2001. kao predavač, 2011. profesor
Predmeti:Izložbeno-scenski prostor 1 i 2, Scenski prostor u enterijeru 1 i2
Bavi se scenografijom i dizajnom enterijera.

Autorski radovi:
• Autor scenografije za 180 epizoda TV serija -“Bela ladja”, “Nepobedivo srce” , “Stižu dolari” , “Košarkaši” , ”Lisice” u produkciji RTS
• Scenografija za filmove “Kraljevina Srbija”- igrano/dokumentarni film,
“Lost and found”-igrani film,“Novogodišnja sapunica”-TV drama u produkciji RTS ,“Novogodišnje venčanje”-TV film u produkciji RTS , scenografija za autorski film “At the border”
• Dizajn scenografije za manifestacije -Dan državnosti
Kragujevac/Oplenac 2002., “Dan Evrope”, Beograd/Kalemegdan
1999. Multimedijalna izložba “Trenuci vremena”
Rad u okviru koprodukcija za “Film 87” 2000-2004
film “Mađarski sluga” It./Srp., film “Il Furto del Tesoro”, It./Srp.
TV serija “Carstvo” RAI
• Scenograf opreme TV drama igranog programa RTS 1997-1999
TV komedija “Na slavi” ,TV film “Laža i paralaža”, scenograf II emisije “Subotom uveče”,scenograf TV serije “Šešir bez dna” 8 epizoda, grafički dizajn za TV film “File 128” u produkciji RTS

cobanoviczorica@hotmail.com

Radomir Levajac

Profesor

Posle srednje škole za dizajn, diplomirao na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu 1990. godine. Odlazi na profesionalno usavršavanje u Oslo (Norveška), a zatim u Stokholm, gde proučava pakovanje i transportne sisteme baveći se dizajnom ambalaže i savremenim ambalažnim materijalima i tehnologijama. Radio u Tetra Paku. Vraća se u Srbiju i zapošljava se kao direktor marketinga i dizajner Narodnog muzeja u Beogradu. Na poziv prelazi u Srednju školu za dizajn u Beogradu i četiri godine predaje dizajn knjige, plakat i dizajn ambalaže. Sledeći izazov je matični Fakultet primenjene umetnosti, na kojem tri godine predaje predmet Pismo. Na poziv sadašnjih kolega prelazi u Visoku školu likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija, gde i sada predaje.

Paralelno sa ovim aktivnostima, sarađivao je sa velikim brojem značajnijih marketinških agencija u Srbiji, kao autor ili partner na projektima. 1995. osniva agenciju Mighty sa idejom da servisira značajne sajmove i sajmske manifestacije u Nemačkoj i regionu jugoistočne Evrope. U tom periodu radi kao konsultant u sferi direktnog marketinga i strategije komunikacija Minhenskog sajma (Messe München) za oblast jugoistočne Evrope kreirajući niz uspešnih kampanja. Razvijajući inovativne komunikacione alate bavi se pozicioniranjem uspešnih domaćih preduzeća na Nemačkom, Ruskom tržištui i tržištima EU. 2006. godine formira grupaciju C4 GRUPPE, kojom objedinjuje rad kompanjije Mighty i nekoliko srodnih sistema. C4 GRUPPE je do sada servisirala preko 250 klijenata uglavnom promovišući domaće brendove na međunarodnim izložbama i sajmovima.

Autor je velikog broja logotipa, korporativnih identiteta, direkt makleting kampanja i strateških komunikacionih dokumenata. Uvažavajući tržište, artikulisao je promotivne aktivnosti velikog broja svojih klijenata postižući merljive rezultate.

Aktivno se bavi kaligrafijom i tipografijom implementirajući ih u savremeni dizajn. Izlaže retko (samo kada ima šta da pokaže). Početkom 2014. izlagaće samostalno u Turskoj (Konya) 60 kaligrafskih listova kreiranih rečima koje povezuju (ili razdvajaju) srpski i turski narod. Dobitnik je prestižne nagrade Fascinations Brush Calligraphy u Ofembahu (Nemačka).

 

+381603002266

Biljana Sovilj

Profesor

Diplomirala 1992. godine na Odseku scenografije na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Autor i koautor scenografija za šest dugometražnih igranih filmova: “Kaži zašto me ostavi” 1993. Sinema dizajn, “Tri letnja dana” 1997. Inex film, “Normalni ljudi” 2001. Komuna, “Mala noćna muzika” 2002. Zilion, “Diši duboko” 2004. DV Solution, “Mi nismo anđeli 2” 2005. Delirium.

Autor je velikog broja TV scenografija, kao i scenografija  za  trideset  četiri  pozorišne  predstave u beogradskim pozorištima.

Dobitnik je nagrada: Mimoza  Hercegnovskog festivala 2005. za scenografiju  u  filmu Mi nismo Anđeli 2;  Nagrada  11. Kotorskog festivala 2003. za scenografiju predstave Mačka u čizmama;  Nagrada  Šestog pozorišnog Festića 2000.  za scenografiju predstave Džinovska torta.

Koautor  je knjige Stilovi: arhitektura, enterijer, nameštaj, Građevinska knjiga 2010. godine Beograd.

Bavi se i koncept dizajnom i grafičkim dizajnom u scenografiji, stilskoj arhitekturi i efemernoj arhitekturi.

Profesor je u Viskoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu  na Studijskom program Dizajn enterijera, predaje predmete Stilovi u enterijeru 1- 4.

Silva Vujović

Profesor

Silva Vujović

Rođena u Beogradu 01.01. 1953. Diplomirala na fakultetu Primenjenih umetnosti u Beogradu, 1977 godine, na katedri arhitekture i dizajna.
Član ULUPUDS-a od 1982. godine. Profesor na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu.

Od 1978-1990 god. radila kao projektant u projektnom birou,Jugodrvo,,. Od 1990-2005god. radila u statusu slobodnog umetnika.
Od 2005-2007 god. docent na Fakultetu za dizajn u Beogradu.
Od 2007 god. profesor na VŠLPUSS u Beogradu.

-Član tima na projektu i realizaciji enterijera Međunarodne zgrade aerodroma Beograd.
-Autor projekta adaptacije i realizacije enterijera hotela Ekselzior u Dubrovniku 1986.
-Koautor projekta enterijera hotela Park u Splitu 1987.
-Autor projekta enterijera prodavnice Luksor RO Jasmin
-Autor projekta enterijera butika Srna Beograd
-Projekat RK Beko Beograd, Saradnik projektanta.
-Projekat RK Beko Valjevo, Saradnik projektanta.
-Koautor na konkursu za nameštaj Lesnina Ljubljana 1976. Prva nagrada
-Koautor na konkursu za nameštaj Šipad Sarajevo 1978. Druga nagrada
-Autor mnogobrojnih ilustracija u udžbenicima i časopisima

Ostvarila 14 samostalnih izložbi. Izlaže redovno na kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu.

1994. Nagrada Zavoda za udžbenike na Međunarodnom bijenalu ilustracije ,,Zlatno pero,,.
1997. Nagrada ,,Politikinog zabavnika,, za najuspeliju ilustraciju, ,,Zlatno pero Beograda,,.
1999. Diploma na Međunarodnom bijenalu ilustracije ,,Zlatno pero,,.
2005. 2. nagrada na 6. bijenalu akvarela u Zrenjaninu
2010. 2. nagrada na 1. međunarodnom bijenalu akvarela malog formata u Beogradu.
2015. 3. nagrada na 59. Oktobarskom salonu, Narodni muzej, Šabac.

Sonja Vlahović

Profesor

Diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, odsek Grafika, 1990. Dobitnik nagrada za grafiku iz Fonda Bete i Riste Vukanović, nagrade Međunarodnog bijenala ilustracije. Izlagala na više kolektivnih izložbi. Član ULUS-a. Bavi se grafičkim dizajnom. Na VSLPU od 1999. Oblasti profesionalnog rada i interesovanja: tradicionalna i digitalna grafika, prostorna grafika, web, pedagoški rad.

Željko Lončar

Predavač

Željko Lončar je rođen u Zagrebu 1981. godine. Kao dizajner i grafičar aktivno radi i učestvuje na umetničkoj sceni srbije. Po završetku Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu, na smeru grafika i oprema knjige sa prijateljima osniva Tu­rbo­sutra dizajnersko-konceptualnu grupu sa kojom izlaže po srbiji i okolnim zemljama. Učestvuje u organizaciji većih umetničko-dizajnerskih pro­jekata kao što su Laserski samit jeftine grafike koji okupljaju veći broj dizajnera mlade generacije iz srbije i Evrope. Takođe je član grupa Silkskrin i Flomasters sa kojoma izlaže i promoviše medijum grafike i dizajna kroz brojne izložbe i projekte, kao što su interaktivna izložba YU&YOU u Muzeju istorije Jugslavije, i Kosmička nepravda u ustnovi kulture Parobrod. Trenutno živi u Beogradu gde radi kao predavač grafičkog dizajna na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti.

 

SAMOSTALNE IZLOŽBE
2011 Sveže: Beogradska grafička scena Matica srpska–društvo članova u Crnoj Gori Podgorica
2011 Flomasters 2.0 Centar za kulturu Sopot
2011 Flomasters Studentski Kulturni centar Kragujevac
2010 Flomasters Kulturni centar grad Beograd
izložbe
2013 YU&YOU –Silkskrin Muzej Istorije Jugoslavije Beograd
2013 Ko nije za sebe nije ni za drugoga –Silkskrin O3one Beograd
2013 Ko nije za sebe nije ni za drugoga –Silkskrin Elektrika Pančevo
2012 All you can eat –Internacionalni laserski samit jeftine grafike waag Society Amsterdam
2012 All you can eat –Internacionalni laserski samit jeftine grafike Neurotitan Berilin
2011 Kosmička nepravda –Silkskrin Ustanova kulture Parobrod Beograd
2011 Početak i (ne)promišljenost Dom kulture Studentski grad Beograd
2011 Umetnost do kraja –Internacionalni laserski samit jeftine grafike Centar za kulturnu dekontaminaciju Beograd
2011 Kad napunim 45 msub, Legat M. Zorić i R. Čolakovića Beograd
2010 Baci svetlo na svoj rad – Silkskrin Ustanova kulture Parobrod Beograd
2010 Bijanale grafičkog dizajna –Grifon 8 Grafički kolektiv Beograd
2010 Hororprint –Silkskrin Grafički kolektiv Beograd
2010 Umetnost na silu –Internacionalni laserski samit jeftine grafike Centar za kulturnu dekontaminaciju Beograd
RADIONICE
2012 Infographic workshop –radionica infografike waag Society Amsterdam
2012 InfoQube  –studentska radionica Festival Mikser Beograd
2013 Turbostura –studentska radionica Univerzalni vojnik -dizajn konferencija Beograd
DIZAJN
2013 Dizajn interaktivne izložbe -YU&YOU u Muzeju istorije Jugoslavije Beograd
2013 Vizuelni identite modnog brenda Deerspotter Beograd
09-13 Vizuelni identitet izložbi “Laserski samita jeftine grafike” 2009-2013 Beograd
2012 Vizuelni identitet modnog brenda Ruksag Beograd
2012 Vizuelni identitet vslpuss Beograd
2010 Vizuelni identitet studija za animaciju studija “Studio Gojko” Beograd
2010 Kampanja za Muzički festival RE:frakt Beograd
2007 Vizuelni identitet i kampanja za FIST, internacionalni studentski pozorišni festival Beograd