NASTAVNICI

Miloš Ćosović, Mast. umet. dig. med.

Predavač
milos.cosovic@bpa.edu.rs

Rođen 1989. godine u Beogradu. Nakon srednje škole Tehnoart Beograd, diplomirao na smeru Grafički dizajn i vizuelne komunikacije Fakulteta za umetnost i dizajn Megratrend u Beogradu. Masterirao na Fakultetu za medije i komunikacije, Digitalna umetnost sa temom Glič u svakodnevnom životu. U polju dizajna i vizuelnih komunikacija autor mnogih vizuelnih identiteta, oblikovanja publikacija i objava, prostornih grafika, video radova( Ostavinska galerija, Dacida konferencija, KC Magacin, FMK, Nova Iskra, Mikser festival i drugi). Za vreme višegodišnjeg rada u digitalnog agenciji Pioniri Communications dizajnirao i pokretao komunikaciju na društvenim mrežama regionalnih brendova( Metalac, Knjaz Miloš, Cedevita i drugi). Autor show-case videa Bolje visiti na Guarani, nego na grani iz 2017. godine odneo je Grand Prix SoMo Borac nagradu na Weekend media festivalu, Kaktus festivalu i IAB MIXX Awardsu. Predavačko iskustvo započinje 2016. godine kao mentor i stručni saradnik u Istraživačkoj stanici Petnica na Dizajn seminaru. Organizator projekta Mala škola pokretne slike, a nakon toga vodi seriju radionica kreativnog kodiranja ( konferencija “Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik”, PDP konferencija, Inspiring Change). Izlagao na brojnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je nekoliko nagrada: Konkurs “Oživi Plastiku” 3. mesto (2010), Sinestezija Festival 2. mesto (2010), Plavi Zub- Grand Prix (2011), Nova omladinska radna akcija” 1.mesto(2013), Pohvala FMK najbolji master projekat (2017).

Mr Dragan Bošković

Profesor
dragan.boskovic@bpa.edu.rs

Fakultet primenjenih umetnosti i dizajna u Beogradu, odsek Industrijski dizajn, završio je 1987. godine. 2004. magistrirao je na Fakultetu primenjenih umetnosti i dizajna u Beogradu, odsek Industrijski dizajn. Radno iskustvo: 1994-1996. FPUD Beograd, saradnik na petoj godini studija, odsek Industrijski dizajn; 1996-1997. Škola za dizajn, Beograd, profesor na odseku Industrijsko oblikovanje. Od 2002. godine radi na VŠLPU u Beogradu, 2007. izabran u zvanje profesora. Oblast profesionalnog delovanja: industrijski dizajn, CAD/CAM projektovanje, grafički dizajn, ilustracija. Izložbe i radovi: 2000. Izložba male plastike i crteža, DKC Beograd, Galerija Stepenik; 2002. dizajn znaka i logoa Strong nature, Elephant.co, Beograd; 2003-2007. dizajn ambalaže proizvodnog programa Strong nature, Elephant.co, Beograd; 2004. dizajn kašike Revita Altamed, Beograd; 2008. 3D modeling linije proizvoda C kečap i C senf, ‘Centroproizvod’, Beograd.

Mr Vladimir Vlajić

Profesor
vladimir.vlajic@bpa.edu.rs

Vladimir Vlajić je diplomirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 1990, na odseku Grafika, u klasi prof. Boška Karanovića. Postdiplomske magistarske studije završio je 1994. u klasi prof. Slobodana Pejovića. Pored desetak samostalnih izložbi u zemlji (Beograd, Novi Sad, Zrenjanin, Kikinda, Kragujevac, Smederevska Palanka, Žagubica…), izdvaja se samostalna izložba slika, grafika i crteža u Mansfieldu – PA, USA. Učestvovao je na mnogobrojnim grupnim izložbama grafike u inostranstvu (Norveška, Holandija, Belgija, Nemačka, Turska, Rumunija, Grčka, Hrvatska, Makedonija). Učešće na važnijim grupnim izložbama grafike kod nas: Oktobarski salon u Beogradu; Bijenale grafike u Beogradu; Majska izložba Grafičkog kolektiva u Beogradu; Bijenale suve igle u Užicu; Bijenale likovnih umetnosti, Smederevo; Izložba male grafike u Beogradu… Pored grafike aktivno se bavi klasičnim slikarskim tehnikama.Važnije izložbe akvarela: Bijenale akvarela, Zrenjanin; Kulturni centar, Šabac; Dom kulture, Čačak; Galerija SULUJ-a; Galerija u Somboru; Samostalna izložba akvarela, Dom kulture, Kragujevac. U oblasti grafičkog dizajna uradio je više idejnih rešenja za vizuelni identitet određenih firmi, a među važnije se ubrajaju radovi za ‘Soko Štark’. Takođe, idejno je rešio i uredio više enterijera u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je nekoliko nagrada iz oblasti grafike: nagrada iz fonda ‘Đorđe Andrejević – Kun’, Fakultet likovnih umetnosti, Beograd, 1991; nagrada sponzora na izložbi male grafike, Grafički kolektiv, Beograd, 1992; nagrada Bijenala likovnih umetnosti za grafiku, Smederevo, 2008.

Mr Bojana Bojović Milošević

Predavač
bojana.bojovic@bpa.edu.rs

Diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti 2001. godine na Grupi za primenjenu grafiku, katedra za fotografiju u klasi profesora Branimira Karanovića. 2002/03 završila program – Studije kulture i roda, Alternativna Akademska Obrazovna Mreža, u Beogradu. Magistrirala 2010. godine na Interdisciplinarnim studijama Univerziteta umetnosti u Beogradu, na grupi za Digitalnu umetnost. Izlagala na brojnim kolektivnim izložbama i festivalima, kao i na deset samostalnih izložbi. Član ULUPUDS­-a od 2008. godine. Od 2017. predaje na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu.

Po završetku osnovnih studija počinje sa radom u Srednjoj školi za dizajn u Beogradu, gde predaje Fotografiju i Dizajn knjige. Od 2007. godine je zaposlena u agenciji BCA Mosaic na poziciji dizajnera/art direktora. U tom periodu posebno ističe saradnju sa kreativnim direktorom Vojom Žanetićem, na brojnim reklamnim kampanjama za renomirane domaće i strane klijente. Kao art direktor imala je priliku da radi na najrazličitijim segmentima posla od štampanih medija, preko web dizajna, do live event-a. U periodu 2016/17. zaposlena je u agenciji NewOne na poziciji Art direktor. Od 2015. vodi kurs za Grafički dizajn na SAE Institutu u Beogradu.

Nagrade
– I nagrada za kolekciju fotografija na 42. Festivalu kulture mladih Srbije, 2003.
– Bronzana medalja za kolekciju fotografija na Međunarodnom Salonu Umetničke Fotografije Minijature, Beograd 2002.
– I nagrada za kolekciju fotografija na V Izložbi Fotografija, Niš, 2001.

Samostalne izložbe
2017. “U prolazu”, Mala Galerija ULUPUDS, Beograd
2012. “Iza ogledala”, Mala Galerija ULUPUDS, Beograd
2012. “Iza ogledala”, Kulturni Centar Lazarevac
2011. “Ogledalo iza ogledala”, Kulturni Centar, Novi Sad
2006. “Flamenco”, Dom Kulture Sopot
2005. “Fotografije”, Dom Kulture Stevan Mokranjac, Negotin
2004. “FotoBEOgrafia Flamenca”, Institut Servantes, Beograd
2004. “Odrazi” galerija “Cirkus”, SKC, Beograd
2003. “Pustinja” Cafe – galerija “ ILI ILI “, Beograd
2003. “I nebo i kamen”,Galerija ’73, Beograd

Grupne izložbe i festivali
– 2016. “Moj univerzum“, Noćna galerija Petak
– 2016. “MiniArt 2“, Noćna galerija Petak
– 2012. “Beogradske priče“, u okviru programa “Dani Beograda“
– 2010. “A Million Little Pictures Volume 5“, The Brooklyn Art Library
– 2005. “Sedmi Međunarodni Bijenale Umetnosti Minijature“ KC Gornji Milanovac
– 2004. “15. Oktobar“, XV Izložba fotografija, Požarevac
– 2004. “VIII Izložba fotografija“, Dom Vojske Jugoslavije, Niš
– 2004. “43. Festival kulture mladih Srbije“, Dom kulture Knjaževac
– 2004. “Svetlopisi“ opstina Vračar
– 2004. “Dani prirode“, Banatski Brestovac
– 2004. “Beogradska Mini Art Scena“, Galerija “ Singidunum ” Beograd
– 2003. “Zemunski Salon“, Stara Kapetanija, Zemun
– 2003. “Savezna izložba fotografija“, Klub Vojske SiCG, Zrenjanin
– 2003. “Sedmi Međunarodni Bijenale Umetnosti Minijature“, KC Gornji Milanovac
– 2003. “Savezna izložba fotografija“, Klub Vojske SiCG, Zrenjanin
– 2003. “VII Izložba fotografija“, Dom Vojske SiCG, Niš
– 2003. “42. Festival kulture mladih Srbije“, Dom kulture Knjaževac
– 2003. “Dani prirode“, Banatski Brestovac
– 2003. “Međunarodni Salon Umetničke Fotografije Minijatura“, Studentski grad, Beograd
– 2003. “Žena 2003“, Foto kino i video savez Vojvodine, Novi Sad
– 2003. “Beogradska Mini Art Scena“, Galerija Singidunum, Beograd
– 2002. “Arhitektura grada“ međunarodna izložba fotografija, Galerija Srbija, Niš
– 2002. “15. Oktobar“ – XV Izložba fotografija, Požarevac
– 2002. “VI Izložba fotografija“, Dom Vojske Jugoslavije, Niš
– 2002. “Međunarodni Salon Umetničke Fotografije Minijatura“ Studentski grad, Beograd
– 2002. “V Izložba fotografija“ Dom Vojske Jugoslavije, Niš
– 2001. “Diploma 2001“ diplomska izložba, Muzej Primenjenih Umetnosti, Beograd
– 2001. “Izložba studentske fotografije“ Galerija FLU, Beograd
– 2001. “Međunarodni Salon Umetničke Fotografije Minijatura“ Studentski grad, Beograd
– 2000. “IV Izložba fotografija“ Dom Vojske Jugoslavije, Niš

Festivali
2017. “Festival Dev9t“, Beograd
2013. “Creatives Rising“ See.Me exhibition space, New York
2010. “A Million Little Pictures Volume 5“ The Brooklyn Art Library, Brooklyn
2006. “Terminal 00“ International balkanart festival, Slovenija
2005. “Festival Alternativnog filma“ Dom Kulture Studentski Grad, Beograd

Dr Branislav Dimitrijević

Profesor
branislav.dimitrijevic@bpa.edu.rs

branko_0

Branislav Dimitrijević (Beograd, 1967) diplomirao je na Katedri za modernu umetnost Odeljenja za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta u Beogradu kod profesora Ješe Denegrija. Magistarsku tezu na temu «Uticaja vizantijske vizuelne tradicija na modernističke koncepcije slikarskog prostora» odbranio je 1995. na katedri za istoriju i teoriju umetnosti Univerziteta u Kentu (Velika Britanija) kod profesora Stivena Bana. Doktorirao je 2012. na Univerzitetu umetnosti u Beogradu kod mentora Prof. Dr Milene Dragićević Šešić sa temom «Utopijski konzumerizam – nastanak i protivrečnosti potrošačke kulture u socijalističkoj Jugoslaviji».

Od 2002. predaje na Visokoj školi za likovnu i primenjenuumetnost kurseve iz oblasti istorije i teorije umetnosti na sve tri godine studija i za sve studijske grupe. Od 2009. angažovan je i kao nastavnik na Akademiji Nova u Beogradu, gde stiče zvanje docenta 2014. Od 2011. predaje i na kursu o kustoskim studijama na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, u okviru Erasmus programe saradnje sa Univerzitetima u Voriku i Amsterdamu.

Dimitrijevićeva primarna akademska i istraživačka interesovanja su: umetničke prakse u 20. veku, umetnost i kultura u socijalističkoj Jugoslaviji, savremena vizuelna umetnost u Jugoistočnoj Evropi, kustoske prakse, teorija vizuelne kulture i filma.Od druge polovine osamdesetih objavljuje eseje o savremenoj umetnosti, filmu i popularnoj kulturi u časopisima Vidici (gde je bio urednik za vizuelnu umetnost), Književna reč, Moment, M-Ars, New Moment, Treći Program, Prelom, itd. Od 1995. do 1997. stalni je likovni kritičar dnevnika Naša Borba, a od kraja devedesetih objavljuje eseje i studije i u inostranim časopisima za umetnost, kulturu i teoriju (kao što su Siksi, Springerin, Flash Art, Source, Praesens i Afterall), i u katalozima međunarodnih izložbi (Manifesta u Ljubljani i Luksemburgu, Bijenala u Istanbulu i Sidneju, itd.). Objavio je preko 300 eseja, studija i prikaza u oblasti savremene vizuelne umetnosti i teorije umetnosti, popularne kulture i filma, a priredio 20 različitih publikacija, zbornika tekstova, umetničkih monografija i kataloga. Njegovi eseji prevođeni su na engleski, nemački, turski, švedski, rumunski, bugarski, estonski, mađarski, itd. Učesnik je velikog broja međunarodnih stručnih konferencija i kao predavač gostovao je na mnogim Univerzitetima i umetničkim školama.

Od 1995. posvećen je kustoskom radu i u partnerstvu sa drugim kustosima, realizovao je u Beogradu velike međunarodne izložbe savremene umetnosti među kojima su Konverzacije (2001), Muzej Stedelijk na Ušću (2004), Situated Self (2005), U raskoraku (2007), Gud Lajf (2012). Dva puta je bio kustos paviljona Jugoslavija na venecijanskom bijenalu (2003. i 2009.) a njegovi kustoski projekti bili su izlagani i u muzejima i galerijama u Helsinkiju, Njujorku, Oslu i Utrehtu. Kao kustos učestvovao je u neposrednoj produkciji projekata umetnika kao što su Milica Tomić, Matej Beženaru, Majk Nelson, Fil Kolins, Anika Strom, Nedko Solakov, Zoran Todorović, Katarina Zdjelar, Karsten Konrad, Igor Grubić, Džim Lembi i dr.

U svojoj biografiji Dimitrijević posebno ističe značaj formiranja i vođenja – u partnerstvu sa Branimirom Stojanovićem i Branislavom Anđelković – «Škole za istoriju i teoriju umetnosti/slike» (1999-2002), jedinstvenog nezavisnog edukativnog projekta u oblasti teorije umetnosti i kulture i pokretača časopisa Prelom.

Za svoje tekstove o umetnosti dobio je nagradu «Dr Lazar Trifunović», a za esej o filmu Živojina Pavlovića nagradu za teoriju filma «Dr Dušan Stojanović». Za svoje kustoske projekte dva puta je nagrađivan od strane Društva istoričara umetnosti.

Govori i piše na engleskom jeziku a služi se nemačkim, italijanskim i slovenačkim.

Oženjen je za Branislavu Anđelković s kojom ima sinove Stanislava i Vladimira.

Izabrani tekstovi: INDEPENDENT.ACADEMIA.EDU

Biljana Sovilj

Profesor
biljana.sovilj@bpa.edu.rs

Diplomirala 1992. godine na Odseku scenografije na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Autor i koautor scenografija za šest dugometražnih igranih filmova: “Kaži zašto me ostavi” 1993. Sinema dizajn, “Tri letnja dana” 1997. Inex film, “Normalni ljudi” 2001. Komuna, “Mala noćna muzika” 2002. Zilion, “Diši duboko” 2004. DV Solution, “Mi nismo anđeli 2” 2005. Delirium.

Autor je velikog broja TV scenografija, kao i scenografija  za  trideset  četiri  pozorišne  predstave u beogradskim pozorištima.

Dobitnik je nagrada: Mimoza  Hercegnovskog festivala 2005. za scenografiju  u  filmu Mi nismo Anđeli 2;  Nagrada  11. Kotorskog festivala 2003. za scenografiju predstave Mačka u čizmama;  Nagrada  Šestog pozorišnog Festića 2000.  za scenografiju predstave Džinovska torta.

Koautor  je knjige Stilovi: arhitektura, enterijer, nameštaj, Građevinska knjiga 2010. godine Beograd.

Bavi se i koncept dizajnom i grafičkim dizajnom u scenografiji, stilskoj arhitekturi i efemernoj arhitekturi.

Profesor je u Viskoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu  na Studijskom program Dizajn enterijera, predaje predmete Stilovi u enterijeru 1- 4.

Sonja Vlahović

Profesor
sonja.vlahovic@bpa.edu.rs

Diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, odsek Grafika, 1990. Dobitnik nagrada za grafiku iz Fonda Bete i Riste Vukanović, nagrade Međunarodnog bijenala ilustracije. Izlagala na više kolektivnih izložbi. Član ULUS-a. Bavi se grafičkim dizajnom. Na VSLPU od 1999. Oblasti profesionalnog rada i interesovanja: tradicionalna i digitalna grafika, prostorna grafika, web, pedagoški rad.

Mr Zorica Čobanović

Profesor
zorica.cobanovic@bpa.edu.rs

Magistrirala(1999). i diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, odsek scenografija
Zaposlena na VŠLPUSS 2001. kao predavač, 2011. profesor
Predmeti:Izložbeno-scenski prostor 1 i 2, Scenski prostor u enterijeru 1 i2
Bavi se scenografijom i dizajnom enterijera.

Autorski radovi:
• Autor scenografije za 180 epizoda TV serija -“Bela ladja”, “Nepobedivo srce” , “Stižu dolari” , “Košarkaši” , ”Lisice” u produkciji RTS
• Scenografija za filmove “Kraljevina Srbija”- igrano/dokumentarni film,
“Lost and found”-igrani film,“Novogodišnja sapunica”-TV drama u produkciji RTS ,“Novogodišnje venčanje”-TV film u produkciji RTS , scenografija za autorski film “At the border”
• Dizajn scenografije za manifestacije -Dan državnosti
Kragujevac/Oplenac 2002., “Dan Evrope”, Beograd/Kalemegdan
1999. Multimedijalna izložba “Trenuci vremena”
Rad u okviru koprodukcija za “Film 87” 2000-2004
film „Mađarski sluga“ It./Srp., film „Il Furto del Tesoro“, It./Srp.
TV serija “Carstvo” RAI
• Scenograf opreme TV drama igranog programa RTS 1997-1999
TV komedija “Na slavi” ,TV film „Laža i paralaža“, scenograf II emisije “Subotom uveče”,scenograf TV serije “Šešir bez dna” 8 epizoda, grafički dizajn za TV film „File 128“ u produkciji RTS

cobanoviczorica@hotmail.com

Dr Ivana Kronja

Profesor
ivana.kronja@bpa.edu.rs

Dr Ivana Kronja (1970) je filmolog, kulturolog i filmska kritičarka. Magistrirala (1998) i doktorirala na FDU, UU u Beogradu sa tezom Rodne teorije avangardnog i neoavangardnog filma (2010). Stipendista Ministarstva za nauku Srbije pri Institutu FDU (1996-2003). Čevening stipendista Britanske Vlade – OSI/FCO Chevening Programme – za doktorsko istraživanje na Univerzitetu Oksford, UK (2002/03). Od 2003. profesor na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu. Članica Srpske Akademije za filmsku umetnost i nauku – AFUN, sekcija filmologa i istoričara filma (od 2012.), NUNS-a i međunarodnog udruženja filmskih kritičara FIPRESCI. Autorka je studije Smrtonosni sjaj: Masovna psihologija i estetika turbo-folka (2001) i više desetina naučnih radova iz studija kulture, medija i filma objavljenih u zemlji i inostranstvu. Gostujuća predavačica na University of Vienna (AU), Akademskom filmskom centru DKSG i drugim institucijama. Članica žirija kritike i međunarodnih žirija na više filmskih i pozorišnih festivala (FAF, Infant, Cinema City, 25FPS Zagreb, Motovun, FEST).
Oblasti  interesovanja i istraživanja: srpski i bivšejugoslovenski film; estetika muzičkog videa i estetika avangardnog filma; autorski, kratki i eksperimentalni film; studije kulture; rodne studije medija i filma; turbo-folk.

Dr um Irena Kelečević

Predavač
irena.kelecevic@bpa.edu.rs

Diplomirala, magistrirala i doktorirala na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu.

Predaje crtanje i slikanje na studijskim programima Mediji slike i Grafički dizajn.

Od 2003 redovno izlaže, realizujući umetničke projeke u galerijskom i javnom prostoru u zemlji i inostranstvu.

U svom radu istražuje lični prostor i njegove veze sa javnim prostorom, koji se pojavljuje kao produkt društvene prakse, budući da je korišćen, okupiran i transformisan svakodnevnim aktivnostima.

 

Samostalne izložbe i radovi u javnom prostoru:

2019, Slika 2019, Savremena galerija Zrenjanin; Afrodizijak – Nezaštićeni svedok br. 1, Muzej afričke umetnosti, Beograd; 2018, Gde je moje mesto, Salon Muzeja savremene umetnosti, Beograd; 2017, Senke prošlosti, projekat u saradnji sa Umetničkom galerijom Nadežda Petrović iz Čačka 2013, Uzorci mesta, Dom kulture Ribnica, Kraljevo; In Absentia, Kulturni centar Požega; 2012, Uzorci mesta, Dom omladine, Beograd; 2010, In Absentia, Prodajna galerija Beograd; 2008, U međuvremenu, Modrena galerija Lazarevac; In Between – Pattern Space, Stadtturmgalerie Innsbruck, Insbruk, Austrija; In Absentia, Narodni Muzej Kraljevo; 2007, Free Space, galerija Remont, Beograd; 2006, Prostori različitih mišljenja, Galerija Zvono, Beograd; 2003, Prostor I, Dom Omladine, Beograd;  Prostor II, Brankov Most, Beograd; 2002, Pogled, Fasada galerije Nadežda Petrović, Čačak

 

Grupne izložbe, projekti i radionice:

  1. Izložba novih akvizicijaUG Nadežda Petrović, Čačak 2012, Prepoznavanje, Akademija Sofija, BG; Šta se dogodilo sa Muzejom savremene umetnosti?, MSU, Beograd; Privatno / Javno, Treći Beograd, Beograd; 2010, U središtu, Galerija Califia, Češka Republika; Prepoznavanje, Narodni Muzej Kraljevo, Kruševac, Čačak, Niš, Podgorica; Up(date) / Iz(nova): umetnost u Srbiji od 2002. do 2009. Narodni muzej u Kruševcu, Galerija Nadežda Petrović u Čačku, Kulturni centar u Somboru, Gradska galerija u Užicu; 2009, Mogućnosti strukture, DKSG, Beograd; Ne-mesta, Salon Muzeja savremene umetnosti, Beograd; Fascinirajuća geometrija, MKM, Beograd; 2008, Grad / Lice grada, 12. Prolećni anale, Dom Kulture, Čačak; Grad / Lice grada, Narodni muzej, Kruševac; 2007, Chronotopes, 9th Benal de Cuenca, Ecuador; Privatni prostor – javni prostor, Magacin Nolit, Beograd; Tu i tamo. Ovde, BELEF – Beogradski Letnji Festival; Transformacije sećanja. Politike slike, 24. Memorijal Nadežde Petrović, Čačak; 2004 – 2006, Ideja ne-realizacija, Narodni Muzeji Kraljevo, Kruševac , Niš; 2003, Logično – BELEF; Pozitiv/Negativ, 44. Oktobarski salon, Beograd; Ideja ne-realizacija, Moderna galerija, Požega, Remont Galerija, Beograd; Public Art & Public Space, Umetničko oblikovanje javnih gradskih prostora; 2002. Lični-javni prostor, 22. Memorijal Nadežde Petrović, Čačak; Migracije, Manastir Kalenić, Srbija; 1997. A Feverish Leap-Out, Emily Carr Institute for Art and Design, Vankuver, Kanada

Lidija Živković

Predavač
lidija.zivkovic@bpa.edu.rs

Lidija Živković (Sarajevo, 1976) diplomirala je 2000. godine na Višoj školi likovnih i primenjenih umetnosti u Beogradu i 2005. godine na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu.
Radno iskustvo započinje u KPGT pozorištu (1998-2000) u staroj šećerani,  kao koautor i slikar murala i saradnik u izradi scenografije.
Prvi angažman u nastavi (2004-2005)  je stekla kao stručni saradnik na predmetu Dekorativno oblikovanje na Višoj školi likovnih i primenjenih umetnosti u Beogradu.
Profesionalni angažman kao projektant započinje radom u firmi Centroprojekt-SPZ (2005-2008) na izradi tehničke dokumentacije za projektovanje i izgradnju objekata različite namene.  Stručnu praksu nastavlja kao projektant i suosnivač u  A4 studiju (2008-2017),  gde ostvaruje projektovanje i projektantski nadzor većeg broja realizovanih enterijera stambenog i javnog prostora. Od 2017. godine je predavač  na VŠLPUSS u Beogradu na studijskom programu Dizajn enterijera.

Učešćem na nacionalnim i međunarodnim arhitektonsko-urbanističkim konkursima ostvaruje sledeće nagrade: Stambeni blok Novi Banovci, Program Setlement and Integration of Refugees Programme, UN Habitat (sa grupom autora, 2005)- I nagrada;  Rižin most, reka Ibar, Kraljevo (sa grupom autora, 2007) – II nagrada; Poslovni objekat Hidroelektrane na Drini, Višegrad (sa grupom autora,  2010) – otkup.

Učestvovala je u organizaciji studijskih putovanja i realizaciji izložbi koje su ishodovale na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu i Narodnom muzeju u Valjevu. Autor je knjige Srednjovekovni manastiri i crkve Srbije ( sa Đurasinović, M; Simonović, M i Smiljanski, J.),  izdavač: Arhitektonski fakultet Univerziteta u Beogradu, 2006.

Udata je i majka jednog deteta.

Mr. Maja Lazović

Predavač
maja.lazovic@bpa.edu.rs

Diplomirala je na Prevodilačkom fakultetu Moris Torez u Moskvi 1990. godine sa odličnim uspehom i dobila zvanje prevodioca za engleski i ruski jezik. Diplomu je nostrifikovala na Filološkom fakultetu u Beogradu 1990. godine i stekla zvanje profesora engleskog jezika i književnosti i ruskog jezika i književnosti.

Magistrirala je 2011. godine na Univerzitetu u Novom Pazaru i stekla akademski naziv: Magistar filoloških nauka- engleski jezik i književnost.

Od 1998. godine je zaposlena u Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu u zvanju predavača za engleski jezik i predaje studentima na svim studijskim programima škole.

Bila je angažovana kao predavač za predmet engleski jezik u Visokoj hotelijerskoj školi u Beogradu školske 2004./2005. godine.

U Beogradskoj Poslovnoj Školi Visokoj Školi Strukovnih Studija, Beograd, radila je od 2005. kao predavač i ispitivač za engleski jezik.

Prevodilačkim poslom, pismenim i usmenim prevođenjem, intenzivno se bavila na početku karijere.

U okviru anglistike najviše je interesuje primenjena lingvistika, kontrastivna analize i ESP. Iz oblasti engleskog jezika za posebne namene (ESP) je i njen magistarski rad: „Primena kontrastivne analize engleskog i srpskog jezika u oblasti marketinga“

Član je Udruženja nastavnika engleskog jezika – ELTA (English Language Teachers’ Association) i redovno učestvuje na njihovim godišnjim konferencijama.

Dr. um. Marija Grahovac Karan

Profesor
marija.grahovac@bpa.edu.rs

Dr um Marija Grahovac Karan (1978) diplomirala je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu 2002, modul Grafika i knjiga. Na istom fakultetu je magistrirala 2006, a doktorirala je 2017. u oblasti Primenjene grafike. Izlagala je na 17 samostalnih izložbi i preko 100 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu (Belgija, Koreja, Mađarska, Rumunija, Italija, Urugvaj, Turska, Hrvatska, Poljska, Rusija…). Dobitnica je više nacionalnih i internacionalnih nagrada. Autorka je i učesnica više radionica i kolonija u zemlji i inostranstvu iz oblasti savremene grafike, grafičkog dizajna, ilustracije i opreme knjige (www.marijagrahovac.com). Od 2012. predaje na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija/od 2021. Beogradska akademija poslovnih i umetničkih strukovnih studija, Odsek za umetnost i dizajn, u Beogradu.

Nagrade

2014. Otkupna nagrada Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije, izložba “Mala grafika”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd
2011. Nagrada “46. Zlatnog pera”, Eks Libris društvo, UP ”Cvijeta Zuzorić”, Beograd
2010. Pohvala žirija “10. Međ. bijenala umetnosti minijature”, Gornji Milanovac
2009. Plaketa ULUPUDS-a “41. Majske izložbe – Svetlost”, Muzej istorije Jugoslavije
2008. Specijalna nagrada “III Internacionalnog CGD Eks-libris konkursa”, Belgija
2007. Pohvala žirija “Prolećne izložbe 2007.” Galerija ”Stara kapetanija”, Beograd
2005. Nagrada “43. Zlatnog pera Eks Libris društvo”, Galerija ”Progres”, Beograd
2002. Nagrada “Mihailo S. Petrov” za najbolji grafički list, FPU, Beograd
2001. Nagrada “Čestitka 2001” Galerija ”Paleta”, KCB, Beograd

Samostalne izložbe

2022. “Poligon putovanja – Evokativne sile #3”, Galerija ”Grafički kolektiv” Beograd
2022. ”Evokativne sile #3” – grafika u javnom prostoru – trajna postavka u eksterijeru, Fasada Galerije “Grafički kolektiv”, Beograd
2017. “Evokativne sile”, ”Likovna galerija Kulturnog centra”, Beograd
2017. “Evokativne sile #2”, ”Centar za grafiku i vizuelna istraživanja”, Beograd
2016. “Sila”, Galerija ”Magacin”, Beograd
2015. “Silver force”, Galerija ”Kontakt”, SKC, Kragujevac
2013. “Silver force”, Galerija ”Dom omladine”, Beograd
2011. “Ova sila jeste mila”, Galerija ”Kulturni Centar GRAD”, Beograd
2011. “Colour force”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd
2011. “Kodiranje”, Galerija ”Izba”, Novi Sad
2010. “Kodiranje”, Galerija ”SKC ”Kragujevac, Kragujevac
2009. “Forward”, Galerija ”Centra za grafiku i vizuelna istraživanja”, Beograd
2008. Izložba ”Grafika”, Galerija ”Beogradske tvrđave”, Beograd
2008. ”Grafike”, Galerija ”Centra za kulturu Sopot”, Sopot
2006. “O ljubavi”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd
2006. “O ljubavi”, art kafe ”Kocka”, Beograd
2002. “Bibliofilska izdanja i grafički listovi”, Gal. ”Biblioteke grada Beograda”
2002. Izložba grafika, galerija ”Paleta”, KCB, Beograd

Kolektivne izložbe

2022. “Mala grafika”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd
2022. “Majska izložba grafike”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd
2021. Izložba “23. Likovne kolonije Doma kulture – Eho muzike”, ”Dom kulture Stevan Mokranjac”, Negotin
2021. “Mala grafika”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd
2020. “Knjiga – umetnički objekat 4”, međunarodna izložba, Galerija ”Žad”, Muzej Primenjene Umetnosti, Beograd
2019. “Trijenale proširenih medija: Rekonekcija”, Galerije ”Transform art” i ”Impact hub”, Beograd
2019 – 2001. “Mala grafika”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd 2019 – 2004. “Majska izložba grafike”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd 2017, 2014. “Međunarodno trijenale grafike”, UP ”Cvijeta Zuzorić”, Beograd
2016, 2014, 2010, 2008. “Međ. bijenale umetnosti minijature”, Gornji Milanovac
2014. “10+”, izbor iz kolekcije Galerije ”SKC”, Kragujevac
2013. “Retrospektivna izložba ULUPUDS-a 1953-2013”, Andrićev venac 2, Beograd
2013 – 2003. “Zlatno pero Beograda”, međunarodni bijenale ilustracija, Galerija ”Progres”, Beograd
2012. “Energija prostora”, međunarodna grafička radionica, Neušatel, Švajcarska
2012. “Prvih 5 godina EX-YU konkursa za grafiku”, Galerija ”Progres”, Beograd
2012. “Dijalog”, izložba grafika srpskih i bosansko-hercegovačkih umetnika stasalih posle 2000, ”Likovna galerija FLU” i ”Centar za grafiku i vizuelna istraživanja”, Beograd
2012. “3. Grafička kolonija mladih”, Velika galerija ”DKSG”, Beograd
2010. “Prolećna izložba ULUS-a”, UP ”Cvijeta Zuzorić”, Beograd
2010 – 2004. “Majska izložba ULUPUDS-a”, Beograd
2009. “Eks libris”, Galerija ”107”, Beograd
2009. “Grafika bez pritiska i otiska”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd
2009 – 2007. “Prolećna izložba”, Galerija ”Stara kapetanija”, Beograd
2009 – 2006. Zemunski salon, Galerija ”Stara kapetanija”, Beograd
2008. “3 Internacionalna izložba CGD Eks librisa”, Gent, Belgija
2008. “Grafika 107 x 107mm”, Galerija ”107”, Beograd
2008, 2007. “Mali format”, Galerija ”Singidunum”, Beograd
2007. “Zimski salon”, Galerija ”Progres”, Beograd
2007. “Svet eks librisa”, klub knjižara galerija ”Glasnik”, Beograd
2007. “Beogradski susreti”, ”Centar za grafiku i vizuelna istraživanja”, Beograd
2007, 2002, 2001. “Beogradska Mini Art Scena”, Galerija ”Singidunum”, Beograd
2006. “Challenging serbian graphics”, Galerija Nuri, Seul, Koreja
2006. “Metod grafika”, Umetnički paviljon ”Cvijeta Zuzorić”, Beograd
2006, 2004. Međunarodna izložba male grafike “Kisgrafika”, Budimpešta, Mađarska
2005. Međunarodni konkurs ilustracije “House of humor and satire”, Gabrovo, Bugarska
2004. Internacionalni salon male grafike “Graphium 2004” Rumunija/SCG/ Mađarska
2004. “III Internacionalni Bijenale grafike – Aqua, Francavila al Mare”, Italija
2004. “2 Premio International Peloduro 2004”, Minas, Urugvaj
2004. “Novembarski salon”, Kraljevo
2004, 2002, 2000. “Bijenale jugoslovenske studentske grafike”, DKSG, Beograd
2003. “European cities”, međunarodna izložba male grafike i eks librisa, Rumunija
2003. “I međunarodni konkurs za Eks libris – Ankara”, Turska
2003. “4. Međunarodna izložba Eks libris Čovjek i riba”, Sveučilišna knjižnica Rijeka, Hrvatska
2003, 2002. “Festival digitalne umetnosti”, Pančevo
2003, 2001. Međunarodni konkurs za Eks libris “Gliwice”, Poljska
2003 – 2001. “Čestitka”, Galerija ”Paleta”, KCB, Beograd
2002. “Eks libris Francuskog Kulturnog Centra u Beogradu”, FKC, Beograd
2002. I Međunarodni festival digitalne umetnosti “E-ide@”, Dom omladine, Beograd
2002. “ART_UP”, Pogon Doma omladine, Beograd
2002. Međ. konkurs za Eks libris “Bibliophilism or the book love”, Vareze, Italija
2002. I trijenale balkanskog Eks librisa “Tribel I”, Galerija ”ULUS”, Beograd, Frankfurt…
2001. “Ural Print Triennial”, međunarodno trijenale grafike, Ufa, Rusija
2000. “Video case Travelling Exhibition”, ”Likovna galerija FLU”, Beograd

Radionice, kolonije, simpozijumi

2022. Autorka studentske radionice murala ”Dvorište”, BAPUSS, Odsek za umetnost i dizajn, Beograd
2022. Autorka studentske radionice ilustracija u saradnji sa ”Politikinim zabavnikom”, BAPUSS, Odsek za umetnost i dizajn, Beograd
2022. Autorka studentske radionice digitalnih radova “Uskrs #22”, BAPUSS, Odsek za umetnost i dizajn, Beograd
2021. Učesnica “Međunarodnog simpozijuma Grafika na/iza ivice”, Galerija ”Grafički kolektiv”, Beograd
2021. Učesnica “23. Likovne kolonije Doma kulture – Eho muzike”, Dom kulture Stevan Mokranjac, Negotin
2018. Autor studentske radionice Plakata u tehnici rizoštampe, VŠLPUSS, Beograd 2016. Autorka radionice plakata “Planeta je moj dom” u saradnji sa ”Nacionalnom Geografijom Srbije, Mikser festival, Beograd
2016. Autorka studentske radionice animiranih radova “Zagađene vode Srbije”, podržan od strane magazina Nacionalna Geografija Srbija, Beograd
2014. “Žao mi da otvorim”, autori grafičkih radionica: Marija Grahovac, Mane Radmanović i Isidora Nikolić, Galerija ”U10”, Beograd
2013. Autorka radionice “ Emoticons”, Mikser festival, Galerija ”12Hub”, Beograd
2013. Autorka radionice “ Emoticons”, Galerija ”KC Grad”, Beograd
2012. Učesnica međ. grafičke radionice “Energija prostora”, Neušatel, Švajcarska
2012. Učesnica “3. Grafičke kolonije mladih”, Prolom Banja
2010. Učesnica “26. Međunarodne likovne kolonije Grafika 2010”, Smederevo
2007. Učesnica “ IV međunarodne grafičke radionice Beogradski susreti”, ”Centar za grafiku i vizuelna istraživanja”, Beograd

Finansiranje umetničkih dela iz oblasti vizuelnih umetnosti u Republici Srbiji od strane Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije

2022. “EVOKATIVNE SILE #2.2” dvoslojna digitalna grafička instalacija na alubondu. Galerija savremene umetnosti Centar za kulturu “Dragan Kecman” Kučevo
2018. “EVOKATIVNE SILE” diptih i triptih digitalnih grafičkih instalacija, digitalna štampa na alubondu, različite dimenzije, OŠ “Skadarlija“ Beograd
2017. “Silver force”, triptih digitalnih grafičkih instalacija na alubondu, VŠLPUSS, Beograd

Mr Martin Erdeš

Profesor
martin.erdes@bpa.edu.rs

Rođen 1966. godine u Beogradu. Diplomirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 1995, a magistrirao 2007. Izlagao na samostalnim i grupnim izložbama u zemlji i inostranstvu. Bavi se i pozorišnom scenografijom. Značajnije izložbe: 1995. „Soba sa mapama“, autorski koncept B. Dimitrijevića i B. Anđelković, Galerija Doma omladine Beograda; 1997. „Aporije“ (samostalna izložba), Galerija Doma omladine Beograda; 1997. Michaels Art Gallery, Cape Town, Južna Afrika; 1998. III jugoslovenski bijenale mladih, Konkordija, Vršac. 2007. „Utopija kutka“ (samostalna izložba), Galerija Fakulteta likovnih umetnosti, Beograd. Realizacija zidnih slika u javnom prostoru Pozorišta KPGT 1999. i 2000. Značajnije realizovane pozorišne scenografije: 1991. scenografija predstave „Srećni dani“, S. Beket, Beogradsko dramsko pozorište, Beograd, režija Pavle Lazić; 1992. scenografija predstave „Zločin i kazna“, F. M. Dostojevski, Beogradsko dramsko pozorište, Beograd, režija Pavle Lazić; 1996. scenografija predstave „Protekcija“, B. Nušić, Kruševačko pozorište, Kruševac, režija Darijan Mihajlović; 2000. scenografija predstave „Koriolan“, V. Šekspir, Pozorište KPGT, Beograd, režija Saša Gabrić.

Dr um Milica Ružičić

Predavač
milica.ruzicic@bpa.edu.rs


web site: http://www.milicaruzicic.net/

Rođena 19. februara 1979. godine u Beogradu
2016. odbranila doktorski umetnički projekat na temu ‘Interaktivna instalacija u javnom prostoru Dolap – Kritički potencijal umetnosti’ i stekla zvanje doktor umetnosti – likovne umetnosti na FLU u Beogradu
2008. magistrirala Fakultetu Likovnih Umetnosti u Beogradu na odseku za skulpturu u klasi profesora Mrđana Bajića.
2005. Diplomirala na Fakultetu Likovnih Umetnosti u Beogradu na odseku za skulpturu u klasi profesora Mrđana Bajića

Iskustvo:
Od 2009. predaje vajarstvo na Visokoj Školi Likovnih i Primenjenih Umetnosti Strukovnih Studija u Beogradu
Od 2008. godine članica ULUS-a.
Od 2005. do 2008. angažovana kao saradnica u nastavi na predmetima Likovni elementi, Likovne Forme, Boja i likovni koncept kao i predmetu Likovno prikazivanje u arhitekturi na Arhitektonskom fakultetu.
Od 2005 Jedna od osnivačica i članica nezavisne umetničke grupe Dez.org u okviru koje je radila na projektu organizacije i realizacije izložbe Dez.org ++ u Gradskoj galeriji u Smederevu, i izložbu radova članova grupe u gradu Lecce u južnoj Italiji.
Od 2002/2004. Snimatelj i montažer video dokumentacije radionica i nastupa teatra pokreta u Studentskom kulturnom centru u Beogradu.

Samostalne izložbe:
2016. „Dolap“, interaktivna instalacija u parku kod Palasa, jun-oktobar 2016, Topličin venac, Beograd
2012. „Slike“, galerija omladinskog kluba Skladište, Subotica
2012. Brisani prostor, galerija 73, Beograd
2012. Preslišavanje 4, galerija Remont, Beograd
2010. „Slike“, galerija Kulturnog Centra Beograda
2010. „Emocionalne proteze“ galerija Studentskog Centra, Zagreb
2010. „Bermude“ (Umetnički Centar Univerzitetske Biblioteke Svetozar Marković, Beograd)
2007. „Emotivne proteze“ galerija Doma omladine, Beograd
2006. Video radovi, galerija Centra za kulturu, Sopot
2006. „Three serials“ Siemens Art_Lab, Hilger galerija, Beč
2004. “Multi play Me” galerija Doma Omladine i klub Akademija, Beograd
2004. “Transformacije” (galerija Remont, Beograd)

Relevantne grupne izložbe:
2017. ‘Sekvence. Umetnost Jugoslavije i Srbije iz zbirki Muzeja savremene umetnosti’, Muzej Savremene Umetnosti Beograd
2017. Vremenske petlje, XXI prolećni anale, Likovni salon Doma kulture Čačak
2016. Autogol – od autoironije do autoistorizacije, ”S one strane autoriteta”, celodnevni događaj sa studentima VŠLPUSS, sala Milan Grol – Kolarac, Beograd
2016. Bratstvo i jedinstvo [Brüderlichkeit und Einheit] – Im Zeichen der Deregulierung Haus der Architektur, Graz, Austria
2016. 15. Godina nagrade Dimitrije Bašićević Mangelos, galerija Legata Čolaković, MSU, Beograd
2015. Izložba 60 kolonije Slika Ečka, galerija Savremen umetnosti Zrenjanin
2015. Proleće. Umetnost i društvo, prolećno anale, Likovni salon Doma Kulture, Čačak
2014. Ko to tamo peva, 27. Memorijal Nadežde Petrović, galerija memorijala Nadežde Petrović, Čačak
2013. Protetička tela, galerija Progres, Beograd
2013. Nelagodnost u kulturi, galerija Ozon, Beograd
2012. Dez org., Subotica
2011. “Karavukovo 002“, galerija UBSM, Beograd
galerija MKSMC u Kopru u Sloveniji
galerija Fontikus u Grožnjanu u Hrvatskoj
2011. Između kada i ako, Muzej Savremene Umetnosti Vojvodine, Novi Sad
2010. „ (Iz)nova: umetnost u Srbiji od 2002 do 2009“ (Narodni muzej, Kruševac;
Galerija Nadežda Petrović, Čačak,
Kulturni centar Laza Kostić Sombor,
Gradska galerija, Užice)
2009. „Tempo, tempo” (galerija FLU, Beograd)
2009. „Am I That Name?“ (Studentski Centar, Zagreb)
2008. „Belgrade with Budapest”, (Magacin Kraljevića Marka br. 8, Beograd)
2008. „Plazma“ Junge Kunst aus Serbien und dem Kosovo (Siemens_artLab, Wien 1)
2008. _Dream Machines_ (Noć muzeja Pančevo, galerija Savremene umetnosti Pančevo)
2008. Za sutra, visual art project (gallery ZAIM, Yokohama, Japan)
2007. „Off Beat: pogledaj i vidi nasilje prema ženama” (galerija SKC, Beograd, Srbija)
2007. „Belgrade In Budapest – the net of choises“ (galerija Impex, Budimpešta, Mađarska)
2007. „Dez Org Yu Today“ (Koreja Teatar, Lecce, Italija)
2007. „Plazma“ Junge Kunst aus Serbien und dem Kosovo (Leonhardi Kulturprojekte, Frankfurt, Nemačka)
2007. „Seks, rad i društvo” (Noć muzeja u Kontekst galeriji, Beograd)
2007. „DeeVeeDee“ projekcije video kompilacije (Pasadena Museum of California Art i
ATA, San Francisco, California)
2007. Sex, Work, Society, Festival Rdeche Zore, (galerija Alkatraz, Ljubljana)
2006. Device_Art 2.006 (putujuća izložba centar Kapitol i galerija g-mk Zagreb,
galerija Galženica, Velika Gorica
galerija Kapelica, Ljubljana,
galerija Ozon, Beograd,
Blasthouse San Francisko)
2004/5/6 “Central 2” (putujuća izložba Hilger galerije iz Beča u Austriji, Rumuniji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Sloveniji, Srbiji, Slovačkoj)
2006. „Odbrana prirode“ bijenale vizuelne umetnosti Pančevo (Narodni muzej, Pančevo)
2006. Dez.org ++ (Gradska Galerija, Smederevo)
2006. “Zoom to Fit”, prva izložba umetničke grupe Dez.org (galerija Ozon, Beograd)
2005. Vizuelni znak i arhitektura (galerija Savremene umetnosti, Pančevo)
2005. Border Disorder (Studentski Kulturni Centar, Beograd)
2005. Izložba 28 saziva Jalovičke kolonije, Narodni muzej Šabac
JLK, Mali Zvornik
Izbor iz kolekcije JLK 2002-2005, Velika sala SKC, Beograd
2005. „Umetnost koja radi”, Beogradski oktobarski salon (galerija ULUS, Beograd)
2005. Exit festival, Novi Sad
2005. Forum Social Mediterrani, Barselona.
2005. 11 Mednarodni festival računalniških umetnosti (ArtNetLab i Mladinski kulturni center Maribor)
2005. Zimski salon u Herceg Novom
2004. retrospektiva 10. godina galerija Dom Omladine, Beograd
2004. “How 2 End A Message” (Oktobarski salon, Beograd)
2004. “Belgrade Art Inc.” (Secession, Beč)
2004. „It’s not a schooner, it’s a sales boat“ (Bijenale mladih, Vršac)
2004. “Čudna tačka tenzije” (Narodni Muzej Crne Gore, Cetinje)
2003. „Postsocijalistički queer identitet“ (Queer Festival, Zagreb)
2003. Aprilski susreti (SKC, Beograd)
2002. Pokus Festival (SKC, Beograd)
2002. Summeracademy final exhibition (Salzburg, Austria)

Nagrade i stipendije:
• 2015. Druga nagrada, Zlatna paleta biblioteke Vladislav Petković Dis, na prolećnom analu u Čačku
• Od 2003 do 2008 stipendista Republičke Fondacije za razvoj Naučnog i Umetničkog podmladka
• 2004. Dobitnica nagrade “Dimitrije Bašičević Mangelos” za najboljeg mladog vizuelnog umetnika, nagradu je dodeljivao Centar za savremenu umetnost u Beogradu, a sama nagrada sastoji se od 6 nedelja rezidencijalnog boravka u Njujorku
• 2004. Stipendija Kraljevine Norveške, na osnovu visokih akademskih rezultata svrstana među pet stotina najboljih kandidata sa univerziteta u Republici Srbiji
• 2003. godine nagrada “Vladeta Petrić – vajar” za uspehe i rezultate u skulpturi na godišnjoj izložbi studentskih radova
• 2002. stipendija iz fonda Zoran Đinđić
• 2000. godine i nagrada livnice “Oblik” za portret na godišnjoj izložbi studenata FLU
• 1999. Prva nagrada za skulpturu u pesku na ”Lido festu”

Seminari, kolonije i radionice:
• 2017. Feministička likovna kolonija, Sićevo u organizaciji Centra za devojke iz Niša
• 2015. Slikarska kolonija, Ečka, organizator Savremena galerija Zrenjanin
• 2011. Likovna kolonija Karavukovo, organizovao ZMUC
• 2009. Likovna kolonija Tršić, organizator kuća Mišić
• 2007. Reenacting moments, seminar Srpskih i Kosovskih umetnika u Prištini, organizator Leohnardi Kulturprojecte
• 2005. Umetnička kolonija u Jaloviku
• 2004. rezidencijalni boravak u International studio & curatorial program u Njujorku/Amerika
• 2003/04. “Welcome to utopia” zimska škola, internet radionica u Berlinu/Nemačka
• 2003/04 Radionici na temu “How to send a message” sa Milicom Tomić u Beogradu i Helsinkiju/Finska
• 2003. Radionica “Speak up” u Muzeju Savremene Umetnosti u Beogradu /SCG
• 2003. Radionica “Positions in space – The Michal Heiman Test” u okviru festivala Wienner Festwochen Beč/Austrija.
• 2002/03. Škola veštine komunikacija Centaru Modernih Veština Beograd/SCG
• 2002. godine Letnja Akademija u Salzburgu/Austrija

KNJIGE I ČASOPISI SA OBJAVLJENIM RADOVIMA I TEKSTOVIMA:
– ESKAMOTAŽA: STRIPTIZ SLOBODE, priredio Goran Milenković, publikacija Narodne biblioteke Bor, Bor 2015.
– SOCIALE KAMPFE IN EX-JUGOSLAWIEN, herausgegeben von Michael G. Kraft, mandelbaum kritik & utopie, Wein 2013
– ROD I LEVICA ciklus tribina, Ekstaza birokratije, str. 53-58, Ženski informaciono dokumetacioni trening centar ŽINDOK, Beograd 2012
– RADICAL CRIMINOLOGY, We are coming… strong… unstoppable: A Global Balkans interview with Belgrade based artist Milica Ružičić by Tamara Vukov, page 83-115, publication of Critical Criminology Working group at Kwantleen Politechnic Univesity, Issue one, Punctum books, Brooklyn NY, fall 2012
– RADNO MESTO POD SUNCEM; Radničke borbe u Srbiji, priredio Nebojša Popov, ured. Slobodan Gavrilović, Res publica, 2011
– REPUBLIKA, br. 492-493, 1-31. januar, Beograd, 2011
– PRAESENS, Central European Contemporary Art Review, edit. Maria L Molnar, Praesens, Budapest, 2004
– REMONT, Art Magazine, br. 9, Beograd, zima 2003

NOVINE I INTERVJUI

• Interview given to Dominique Willaert for the project Art of Organising Hope, Belgrade, 2017.
• LE MOND DIPLOMATIQUE, rad Štrajk Borskih radnika, broj 23, jun 2017.
• LE MOND DIPLOMATIQUE, rad Jugoremedija, broj 14, avgust 2016.
• MAŠINA, online galerija, Dolap, Milica Ružičić, 15.06.2016.
• 24SATA, Nova skulptura na Topličinom vencu krije svu tugu savremenog sveta, P. Paunović 13.06.2016. online i štampano izdanje
• BLIC, Vrteška, krokodili: Kakva je to kompozicija na Starom gradu?, M. Rodić, 07.06. 2016.
• LE COURRIER DES BALKANS SERBIE, MILICA RUŽIČIĆ, LA PEINTURE COMME ARME D’ÉMANCIPATION SOCIALE, mercredi 9 mars 2016, https://www.courrierdesbalkans.fr/articles/arts-plastiques-rencontre-avec-la-plasticienne-serbe-engagee-milica-ruzicic.html
• LEFT VOICE, Milica Ružičić, artist engaged against police violence and with the struggles of the working class, http://www.leftvoice.org/Milica-Ruzicic-artist-engaged-against-police-violence-and-with-the-struggles-of-the-working-class, Tuesday, 5 January 2016.
• REVOLUTION PERMANENTE, Milica Ružičić, artiste engagée contre la violence policière et dans les luttes de la classe ouvrière, 22. Decembre 2015 http://www.revolutionpermanente.fr/Milica-Ruzicic-artiste-engagee-contre-la-violence-policiere-et-dans-les-luttes-de-la-classe?utm_content=bufferfae68&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer
• LICE ULICE, Prvomajski uranak, radnici u umetnosti, str. 31-33, broj 011, glavni urednik Milosav Marinović, Lice ulice, Beogra, maj 2012
• BLIC, Noćna straža u Zrenjaninu, M. Marjanović, br. 4963, 4. decembar, Beograd, 2010
• DANAS, Htela sam da podstaknem ljude da se zamisle nad slikama, Aleksandra Ćuk, br. 4813, 3. decembar, Beograd, 2010
• DIE PRESSE, Null Balkan-Show im Yugomuseum, Von Almut Spiegler, 2. VII 2004
• ПОЛИТИКА, Између када и ако; Десет година награде Димитрије Башичевић Мангелос, К. Р., бр. 35010, 27. април,
• Београд, 2011
• ПОЛИТИКА, Или ангажованост или аутизам, М. Димитријевић, бр. 34871, 5. децембар, Београд, 2010
• REPUBLIKA, Primeri kritičkog realizma, Bratisalv Ljubišić, br. 500-503, 1.maj-30. jun 2011, Beograd, 2011
• SVET, Karleuša se ukipila, Goran Jovanović, br. 439, 17. novembar 2005
• YELLOW CAB, Junske artivnosti, Miroslav Karić, br. 70, jun 2007

TRIBINE I RAZGOVORI
2017. – Uticaj prekarnog zapošljavanja na kulturu i obrazovanje, panel diskusija CEKOM, Kovačica
2017. – Prezentacija Interaktivne instalacije Dolap u okviru Svetskog dana skulpture, Sculpture network, Cvijeta Zuzorić, Beograd
2016. – Prezentacija radova Milice Ružičić, klub Polet, Beograd
2016. – Art sample – Milica Ružičić, galerija Legata Čolaković, MSU, Beograd
2016. – ”Strukturiranje pogleda i stavova… možda” Pred-govor o savremenoj umetnosti 2000 – 2010, kulturni centar Rex, Beograd
2015. – Promocija knjige Eskamotaža, Narodna biblioteka Bor
2015. – Savremena skulptura u Salonu Muzeja Savremen Umetnosti u Beogradu,
2014. – Rad Elene Katz, kulturni centar Rex, Beograd
2012. – Rod i levica, Dom Omladine Beograda
2011. –Tribina i skupština malih akcionara fabrike Jugoremedija, kulturni centar Zrenjanin
2006. – Umetnost i anarhizam, Dom Omladine Beograda
2006/7. članica Grupe za Logističku Podršku koja se bavila organizovanjem tribina sa naslovom Razgovori o anarhizmu održavanih u Domu Omladine u Beogradu i izdali istoimenu publikaciju

PROJEKTI
2015-2016 Interaktivna skulptura Dolap u javnom prostoru – Kriticki potencijal umetnosti, doktorski umetnički projekat
2015-2016 Oralna istorija umetnosti od 2000 do 2010 u Srbiji, serija intervjua, online arhiva i dva seminara u Reksu
2015. Eskamotaža, artbook, Narodna biblioteka, Bor
2014. učešće u projektu Pametnija zgrada i izradi predloga Nova moba za ovo doba na konkursu Mild Home – eko naselje
2011. Pokreće volonterski internet projekat Čačkalica, neformalni uvid u savremenu umetničku produkciju i scenu.
2009. Saradnja na projektu Toplina – Zorana Todorovića, predstavljenog u paviljonu Srbije na Venecijanskom bijenalu, izrada video i foto dokumentacije procesa produkcije rada

Dr um Miodrag Krkobabić

Profesor
miodrag.krkobabic@bpa.edu.rs

Šef Katedre za umetnost i Rukovodilac Projekt Art ©entra

Diplomirao, magistrirao i doktorirao na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu.

2003–2004, kao stipendista DAAD boravi u Nemačkoj na specijalizaciji Audiovizuelnih kompozicija u Atelier fur Zeitmedien, Hochschule fur Kunste, Bremen, gde boravi i 2010. godine u okviru DAAD Re-invitation programa, na specijalizaciji nastavnog programa za produkciju digitalnih multimedijalnih umetničkih projekata u galerijskom i javnom prostoru, kao i 2015. na specijalizaciji projektovanja multimedijalnog studija i nastavnog CG/VFX programa, u okviru DAAD Study Visits for Academics – Artists and Architects programa. Učesnik radionica i organizator brojnih predavanja u zemlji i inostranstvu iz različitih oblasti kompjuterske grafike (CG) u video produkciji i postprodukciji vizuelnih efekata (VFX). Nosilac međunarodno priznatih setifikata iz oblasti CG/VFX: Međunarodno priznati Autodesk Certificate of Completion for Maya 3D /VFX Essentials: 3D modeling, tehturing, rigging, lightning, rendering; Character Animation, međunarodno priznati Autodesk Certificate of Completion for Maya 2D/3D Animation; Serifikat za Digitalni komopziting…

Vodeći ekspert Evropske komisije za polje obrazovanja, audiovizuelne produkcije i kulture (Lead Expert at EACEA European Commission – Executive Agency for Education, Audiovisual & Culture, Brussels)

Recenzent NAT za Obrazovno-umetničko polje: UMETNOST

Recenzent Ministarstva prosvete za potrebe ocenjivanja i priznavanja međunarodnih visokoškolskih isprava u okviru rada centra ENIC/NARIS Srbija.

Ekspert Ministarstva prosvete iz oblasti Kreativnih industrija u okviru Procesa preduzetničkog otkrivanja (EDP) za kreiranje Strategije pametne specijalizacije Republike Srbije 4S

Recenzent Agencije za kontrolu i obezbeđenje kvaliteta visokog obrazovanja Crne Gore.

Član međunarodnog interdisciplinarnog žirija Falling Walls Lab Berlin, platforme koja služi za predstavljanje istraživačkog rada, inovativanih projekata, ideja i biznis modela, izvrsnih akademika, privrednika i profesionalca svih disciplina.

Rukovodilac izrade strategije internacionalizacije VŠLPUSS. Redovno učestvuje na Erazmus+ programima, seminarima i sajmovima visokog obrazovanja u zemlji i inostranstvu.

Rukovodilac Projekt Art Centra za projekte, međunarodnu i lokalnu saradnju, vannastavne aktivnosti i komunikacije VŠLPUSS

2017–2018, Rukovodi timom za akreditaciju VŠLPUSS i radi na akreditaciji master studijskog programa Audiovizuelne kompozicije, sa novim predmetima u oblasti kompjuterske grafike (CG) u produkciji audiovizuelnih sadržaja i postprodukciji vizuelnih efekata (VFX) za film, TV i video igre.

2013, radi na akreditaciji novog studijskog programa – Mediji slike, gde predaje Digitalni video, Previzuelizaciju i Animaciju, i uvodi novu studijsku oblast Audiovizuelne kompozicije.

Od 2012. radi na VŠLPUSS u Beogradu. Od 2012 do 2015, predaje Slikanje, Transponovanje i Kreativno izražavanje i organizuje „Izložbe strukiranih umetnika“ u galeriji Remont iz Beograda i Domu kulture Ribnica iz Kraljeva, koje se kao deo ispita studenata završne godine na predmetima Transponovanje i Kreativno izražavanje, održavaju u javnom prostoru, izvan zaštićenih okvira škole. To predstavlja završni čin osamostaljivanja, ali i promovisanja novih kolega, koji se na taj način uvode na umetničku scenu. 2013. godine izložbom u Kulturnom centru Požega, uvodi projekat „Kopča“ koji okuplja sadašnje i bivše studente koji se bave umetnickom praksom, i inicira stvaranje alumni inkubatora „STRUK“ – mesta okupljanja i razmene informacija, namenjenog bivšim, sadašnjim i budućim studentima VŠLPUSS, čime se može steći uvid u program i aktivnosti studenata završne godine, ali pratiti i podržavati njihov rad po završetku studija kroz vannastavne aktivnosti i institucionalnu saradnju kroz projekte.

Od 2000. redovno izlaže, drži predavanja, radionice i projekte koji povezuju savremeni život, umetnost i kulturu širom sveta, istražujući stanje svesti današnjeg društva. Kroz preispitivanje socioloških, političkih i ekonomskih uticaja savremenog društva na čoveka, kritički sagledava načine na koji institucionalni sistem, marketing i politika iskrivljuju našu percepciju i stavove. Izlagao na više stotina izložbi, festivala i umetničkih projekata u galerijskom i javnom prostoru, a njegovi brojni radovi se nalaze u kolekcijama muzeja i institucija savremene umetnosti od Njujorka do Šangaja.

Dobitnik Oktobarske nagrade na 42. Oktobarskom Salonu u Beogradu 2001. godine i Nagrade Galerije na 22. Memorijalu Nadežde Petrović u Čačku 2002. godine. Na 14. Internacionalnom Festivalu elektronske umetnosti – Videobrasil u Sao Paolu, 2003. godine, dobitnik Počasne Nagrade. Iste godine dobija i Nemačku nagradu za razmenu akademskih građana – DAAD. 2005. godine sa stipendijom KulturKontakt iz Beča, boravi kao gostujući umetnik u Insbruku, Austrija. 2006. godine dobitnik Nagrade žirija na 10. Internacionalnom Bijenalu u Kairu, Egipat. 2010. godine nominovan u uži izbor za Henkel Art.Award, Beč, Austrija. 2014, Nominovan od strane Ministarstva kulture za predstavljanje Republike Srbije na 56. bijenalu u Veneciji. 2015, Nominovan u uži izbor za Politikinu nagradu za najbolju izložbu u Srbiji. 2016, Nominovan za Nagradu grada Beograda za likovno i primenjeno stvaralaštvo, vizuelne i proširene medije.

Od 2006. do 2010, umetnički direktor Memorijala Nadežde Petrović, gde uvodi novi idejni i organizacioni koncept i zajedno sa Mirkom Ilićem stvara vizuelni identitet Memorijala. 2007, realizuje izložbu 24. Memorijala „Transformisanje sećanja. Politike slike“ u okviru koga se, kroz umetnički projekat Irene Kelečević, kao centralni događaj obnavlja Spomenik četiri vere u Čačku. 2010, realizuje jubilarni 25. Memorijal „Ja sam to što jesam“.

Dobitnik Oktobarske nagrade na 42. Oktobarskom Salonu u Beogradu 2001. godine i Nagrade Galerije na 22. Memorijalu Nadežde Petrović u Čačku 2002. godine. Na 14. Internacionalnom Festivalu elektronske umetnosti – Videobrasil u Sao Paolu, 2003. godine, dobitnik Počasne Nagrade. Iste godine dobija i Nemačku nagradu za razmenu akademskih građana – DAAD. 2005. godine sa stipendijom KulturKontakt iz Beča, boravi kao gostujući umetnik u Insbruku, Austrija. 2006. godine dobitnik Nagrade žirija na 10. Internacionalnom Bijenalu u Kairu, Egipat. 2010. godine nominovan u uži izbor za Henkel Art.Award, Beč, Austrija. 2014, Nominovan od strane Ministarstva kulture za predstavljanje Republike Srbije na 56. bijenalu u Veneciji. 2015, Nominovan u uži izbor za Politikinu nagradu za najbolju izložbu u Srbiji. 2016, Nominovan za Nagradu grada Beograda za likovno i primenjeno stvaralaštvo, vizuelne i proširene medije.

Od 2006. do 2010, umetnički direktor Memorijala Nadežde Petrović, gde uvodi novi idejni i organizacioni koncept i zajedno sa Mirkom Ilićem stvara vizuelni identitet Memorijala. 2007, realizuje izložbu 24. Memorijala „Transformisanje sećanja. Politike slike“ u okviru koga se, kroz umetnički projekat Irene Kelečević, kao centralni događaj obnavlja Spomenik četiri vere u Čačku. 2010, realizuje jubilarni 25. Memorijal „Ja sam to što jesam“.

Izbor najvažnijh izložbi i projekata: 2021, “Beleške iz Svakodnevice jednog Nesklada“, Galerija savremene likovne umetnosti, Niš; 2020, “Beleške iz Svakodnevice jednog Nesklada“, Savremena galerija, Zrenjanin; “Refleksije našeg vremena“: Akvizicije Muzeja savremene umetnosti 1993–2019. Beograd; “Kako postati/opstati?“ 20 godina Remont galerije, Beograd; 2019, „VIDentity“, KC Grad, Beograd; 2017, “Slika”, Savremena galerija Zrenjanin; „Double life“, omnibus, KAS, Tirana, Albanija; 2016, „Road Movie“, DAAD Salon 16, Velika galerija, KC Grad, Beograd; 2015, „Ništa lično“, Legat Čolaković, Muzej savremene umetnosti, Beograd; Faceless“, De Markten, Brisel, Belgija; 2014, „New Beginnings“, Muzej savremene umetnosti, Bukurešt, Rumunija; „Faceless“, Mediamatic in Amsterdam, Holandija; 2013, „In Absentia“, Kulturni Centar Požega; „Faceless“, Museums Quartier Beč, Austrija; 2012, Preslišavanje 9, Remont, Beograd; 2011, „Feierabend“, Galerija O3one, Beograd; „Slike uspeha“, Galerija Kulturnog centra Ribnica, Kraljevo; 2010, “In Absentia”, Prodajna galerija Beograd; „In the Middle“, Califia, CZ; 2009, ”Rien de personnel”, Biennale Lille3000, Lil, Francuska; “Slike uspeha”, O3one, Beograd; “Nista lično“, Moderna galerija, Lazarevac; 2009–2011, Alterities, Intercambio Festival – Station Europe, Paris; Alliance Française, Brno, CZ; CC.Français de Cluj & itinerancy in Transylvania, RO; Casa Encendida, Madrid, E; Východoslovenská galéria, Košice, SK; Carpe Diem Centro de Arte Contemporânea, Lisbonne, POR; Museu de Arte Santa Catarina, Florianópolis, Brazil; 2008, “In Absentia”, Narodni muzej, Kraljevo; „Optica“, Gijón-Asturias, Madrid, Španija, Cervantes Institute, Paris; “Intrude: Art & Life 366”, Shanghai Zandai MoMA, China; 2007, “Nista lično“, MSUV, Novi Sad; “Chronotopes”, 9th Bienal de Cuenca, Ekvador; VAD Festival, Đirona, Španija; Optica, Gijón-Asturias, Španija; “Onufri 2007”, Narodni Muzej, Tirana Albania; 2006, 12th Canariasmediafest, Kanarska ostrva; “Elementi Normalnosti”, KC Babel, Utreht, Holandija; 2005, “When the Times End…”, Salon MSU, Beograd; “U.S. Visit”, Nurtureart, Njujork, SAD; 7th Sharjah Biennial, Šardža, UAE; “O normalnosti”, MSU, Beograd; Europ’Art, MoCA, Strasbourg, F; 2004, “predIGRA”, KCB, Beograd; “Belgrad Art Inc.”, Secesija, Beč, Austrija; „Passage d’ Europe“, Musée d’Art Moderne de St-Etienne, Francuska; “Shake – ID Troubles”, Halle fur Kunst, Luneburg, Nemačka; 2003 – 2004, Associação Cultural Videobrasil – São Paulo, Brasil; Instituto de Artes do Para; Cine Metropolis UFES – Espirito Santo; Goethe-Institut/ICBA, Bahia; Pontificia Universidade, Minas Gerais; Museum Victor Meirelles, Florianópolis, Santa Catarina; Itinerância Videobrasil, Belo Horizonte, Brasil; Laboratorio Arte Alameda, Mexico; Chroma Festival, Guadalajara, Mexico; Displacements, London, UK; MECAD, Mediateca Caixa Forum, Barcelona, E; 2003, “Emancipatory Politics of Art”, ART34’03, Viper Basel; Museum für Gestaltung Zürich;  Dampfzentrale, Bern, CH; Ars Electronica, Linz, Austria; 2001–2005, “Projected visions” Strasbourg, F; Mylos Gallery, Tessalonique, GR;  Kamera Cinema, Karlsruhe, D; ATA, Sofia, BG; Odeon Cinema, Chisinau, Moldavia; CCA, Bucharest, RO; Prague, CZ; Foundation Transit, Cluj, RO; Senghor Space, Brussels, B; 2003, “Portret nepoznatog čoveka sa bradom”, Remont, Beograd; “Nekrospektiva III”, TweakLAB, Bazel, Švajcarska;  Nekrospektiva II”, Galerija Nadežda Petrović, Čačak; “Imaginary Balkans”, Site Gallery, Šefild, Cornerhouse, Mančester, Engleska; „Violence-Memory-Mutual Understanding“, Tel Aviv, Beer Sheva, Ramala, Israel, Palestina; Fundación Ludwig, Havana, Kuba; Festival International d’Art Video de Casablanca, Kazablanka, Maroko; “IN OUT” Festival Digitalne Slike, Prag, Bratislava, Budimpešta; 2002–2005,  Anthology of Art, ZKM Karlsruhe; Akademie der Kuenste, Berlin; BundesKunsthalle, Bonn, D; 2002, “Unstable Narratives”, Hartware MKV, Dortmund, Nemačka; “Mali crveni slonovi”, UKS, Oslo, Norveška; 2001, „6=36“, Dom Omladine, Beograd; „Topologije smrti“, Prodajna galerija, Beograd; 2000, “Konverzacije”, MSU, Beograd; „Nekrospektiva“, Narodni muzej, Kraljevo

https://strukav.wordpress.com/

http://www.krkobabic.net/

Radomir Levajac

Profesor
radomir.levajac@bpa.edu.rs

Posle srednje škole za dizajn, diplomirao na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu 1990. godine. Odlazi na profesionalno usavršavanje u Oslo (Norveška), a zatim u Stokholm, gde proučava pakovanje i transportne sisteme baveći se dizajnom ambalaže i savremenim ambalažnim materijalima i tehnologijama. Radio u Tetra Paku. Vraća se u Srbiju i zapošljava se kao direktor marketinga i dizajner Narodnog muzeja u Beogradu. Na poziv prelazi u Srednju školu za dizajn u Beogradu i četiri godine predaje dizajn knjige, plakat i dizajn ambalaže. Sledeći izazov je matični Fakultet primenjene umetnosti, na kojem tri godine predaje predmet Pismo. Na poziv sadašnjih kolega prelazi u Visoku školu likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija, gde i sada predaje.

Paralelno sa ovim aktivnostima, sarađivao je sa velikim brojem značajnijih marketinških agencija u Srbiji, kao autor ili partner na projektima. 1995. osniva agenciju Mighty sa idejom da servisira značajne sajmove i sajmske manifestacije u Nemačkoj i regionu jugoistočne Evrope. U tom periodu radi kao konsultant u sferi direktnog marketinga i strategije komunikacija Minhenskog sajma (Messe München) za oblast jugoistočne Evrope kreirajući niz uspešnih kampanja. Razvijajući inovativne komunikacione alate bavi se pozicioniranjem uspešnih domaćih preduzeća na Nemačkom, Ruskom tržištui i tržištima EU. 2006. godine formira grupaciju C4 GRUPPE, kojom objedinjuje rad kompanjije Mighty i nekoliko srodnih sistema. C4 GRUPPE je do sada servisirala preko 250 klijenata uglavnom promovišući domaće brendove na međunarodnim izložbama i sajmovima.

Autor je velikog broja logotipa, korporativnih identiteta, direkt makleting kampanja i strateških komunikacionih dokumenata. Uvažavajući tržište, artikulisao je promotivne aktivnosti velikog broja svojih klijenata postižući merljive rezultate.

Aktivno se bavi kaligrafijom i tipografijom implementirajući ih u savremeni dizajn. Izlaže retko (samo kada ima šta da pokaže). Početkom 2014. izlagaće samostalno u Turskoj (Konya) 60 kaligrafskih listova kreiranih rečima koje povezuju (ili razdvajaju) srpski i turski narod. Dobitnik je prestižne nagrade Fascinations Brush Calligraphy u Ofembahu (Nemačka).

+381603002266

Your Content Goes Here

Mirko Tadić

Viši predavač
mirko.tadic@bpa.edu.rs

Rodjen 1983. godine. Diplomirao na Fakultetu za dizajn 2010. godine na smeru Dizajn enterijera i nameštaja. Od 2006. godine radi na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija u Beogradu, od 2014. kao saradnik na nastavi.

2018. izabran za predavača na predmetima iz oblasi Dizajna enterijera.

2023. izabran za višeg predavača iz polja umetnosti na Beogradskoj akademiji poslovnih i umetničkih strukovnih studija  na predmetima iz oblasi Dizajna enterijera.

Projektovao preko 50 enterijera u zemlji i inos­transtvu. 2013. godine otvara studio ,,2concept,, koji se bavi projektovanjem enterijera javnih, komercijalnih i stambenih objekata, eksterijera privatnih i javnih objekata, nameštaja i dekorativnih elemenata, izradom idejnih projekata, glavnih projekata, kao i projekata izvedenog stanja.

Od 2015. godine usko saradjuje sa firmom ,,MXA Ltd”  na projektovanju javnih i stambenih enterijera i vizualizaciji eksterijera.

Za kompanije PepsiCo i,Nestle i Atlantic group radi vizualizaciju proizvoda i dizajn elemenata za izlaganje.

 

www.2concept.net

Zlatko Milojičić, Mast. inž. elektr. i računar.

zlatko.milojicic@bpa.edu.rs

Predavač na studijskom programu Mediji slike na Visokoj školi likovnih i primenjenih umetnosti u Beogradu. Uža specijalnost u oblasti video produkcije, vizulenih efekata za film i televiziju, stereoskopije i fotografije.

Diplomirao i masterirao na Elektronskom faluktetu u Nišu na smeru za Elektroniku, uža oblast Multimedijalne tehnologije. Usavršavao se na kursevima: Digitalni kompoziting, 3D/VFX essentials, Unreal Engine u Crater Trening Centru; FX Using Houdini  by Saber Jlass na Computer Graphics Master Academy.

Tokom profesionalne karijere učestvao u projektima: Hero 1914 (dokumentarni film, 2014, Produkcija: RTS i Vreme); On the Milky Road (igrani film, 2016, Production: BN Films, Pinball London, Rasta, Režiser: Emir Kusturica); Visualization of the concentration camp Red Cross in Niš (Student Project, 2014, Production: Faculty of Electronic Engineering, Niš), Yellowstone ( TV serija, 2019), Benjamin Blümchen (TV serija, 2019), Sandman (kratki igrani film, 2019, produkcija: Fakultet dramskim umetnosti u Beogradu, Viktorija film, režiser: David Jovanović), Glass ( igrani film, 2019), Second Act (igrani film, 2019), Boarding School (igrani film, 2018), The Ballad of Buster Scruggs (igrani film, 2018), White Boy Rick (igrani film, 2018), Asura (igrani film, 2018), Deception (TV serija, 2018), Phantom Thread ( igrani film, 2017), Babylon Berlin (TV serija, 2017), The Walking Dead (TV serija, 2017)

Filmografija: https://www.imdb.com/name/nm7013528/

Autorski projekti:

Kraljevo u pokretu (promotivni video, 2013) – https://www.youtube.com/watch?v=hRomX8UMKAw

Krle Luda Kuća – Putovanja (muzički spot, 2014) – https://www.youtube.com/watch?v=q-h65Ij2AYo

Legend Sayz – Gun Daj Mi (muzički spot, 2019, Bassivity Digital) –https://www.youtube.com/watch?v=ES19-cEJHHA

Nagrade na konkursima: Plavo-zeleni svet, foto konkurs, drugo mesto, Beograd, Srbija, 2014; Street art festival, foto konkurs, prvo mesto, Kraljevo, Srbija, avgust 2016; An Unseen World, foto konkurs, 1 mesto, The Photographic  Angle, Dartmouth, England, 2013.

Urednik na portal VFXSerbia.com

Intervjui i TV prilozi:

Filmski centar Srbije – https://www.fcs.rs/17762/

RTS – Kraljevo u pokretu – http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/57/srbija-danas/1418941/kraljevo-kao-njujork.html

RTS – Avion ispod mosta – https://www.youtube.com/watch?v=rYXPyQD2YOk

Pink – Avion ispod mosta – https://www.youtube.com/watch?v=Fv758hQ3THg&t

Tijana Pavlov

tijana.pavlov@bpa.edu.rs

Snežana Čubrilović

Predavač
snezana.cubrilovic@bpa.edu.rs

Diplomirala 2002.godine na smeru  industrijski dizajn na Višoj politehničkoj školi u Beogradu, a 2018. godine dizajn interaktivnih medija na Univerzitetu Metropolitan. Usavršavala se u Chiron Autodesk trening centru na kursevima Maya Essentials, Maya modeling and texturing, Maya rigging and animation, Maya vfx, gde je  kasnije i predavala animaciju. Završila Animationmentor online 2010. godine, gde su joj neki od mentora bili Josh Book(Disney, DreamWorks), Michelle Meeker (Pixar, DreamWorks, Weta Digital), Jason Taylor (Blue Sky Studios).

Tokom svog radnog iskustva imala je priliku da radi na različitim projektima. To uključuje rad na reklamama, igranim filmovima i serijama (O bubicama i herojima, The other guys, Eureka, It came from the desert), dugometražnim animiranim filmovima (Snow Queen Mirror lands) i video igrama (Stray, Amnesia:Rebirth, Torchlight 3, Rogue company, Sniper:Ghost warrior). Takođe, učestvovala je u animiranju nagrađivanih kratkih fimova Bio dvaput jedan kralj i Just for the record.

Marija S. Milenković, Mast. Arh.

Stručni saradnik u nastavi
marija.milenkovic@bpa.edu.rs

Arh. Marija Milenković je završila master akademske studije na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu 2021. godine.  U svom radu se fokusira na projektovanje objekata koji kombinuju modernu arhitekturu i održivost, sa posebnim akcentom na energetske efikasnosti. Njena stručnost obuhvata kako arhitektonsko projektovanje, tako i dizajn enterijera, ali i detaljno istraživanje i primenu novih tehnologija u arhitekturi. Marija je posebno zainteresovana za projekte koji se bave očuvanjem kulturnog nasleđa, kao i za one koji se nalaze u zaštićenim područjima, gde je potrebno postići ravnotežu između razvoja i zaštite prirodnih i kulturnih vrednosti.

Tokom studija, iskustvo u radu sa studentima stekla je kao student demonstrator na Departmanu za arhitektonske tehnologije na Arhitektonskom fakultetu (www.arh.bg.ac.rs).

U naučna oblast istraživanja na doktorskim studijama se fokusira na energetsku efikasnost objekata pod nasleđem. Kroz rad u praksi i naučne istraživačke aktivnosti, Marija nastoji da unapredi tehnološke procese koji omogućavaju očuvanje energetske efikasnosti na objektima sa velikim kulturnim značajem, kako bi se stvorila rešenja koja poštuju tradiciju, a istovremeno zadovoljavaju savremene ekološke standarde.

Ostvarene publikacije:

Marija je aktivna u naučnom i stručnom radu, te je dala značajan doprinos kroz publikacije u domaćim i međunarodnim časopisima. Njen rad obuhvata teme održive arhitekture, energetske efikasnosti u istorijskim objektima, i primene novih tehnologija u arhitekturi. Kroz ove publikacije, Marija doprinosi širenju znanja u oblasti energetske efikasnosti, kao i u istraživanju veza između tradicije i savremene arhitekture.

Rad sa studentima:

Marija je, tokom studija, stekla značajno iskustvo u radu sa studentima kao student demonstrator na Departmanu za arhitektonske tehnologije na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu. U okviru ovog angažmana, pomagala je studentima u savladavanju teorijskih i praktičnih aspekata arhitektonskih tehnologija, kao i u primeni modernih metodologija u dizajnu. Rad sa studentima joj je omogućio da se dublje posveti njihovom obrazovanju i prenošenju svog znanja i iskustva, kako bi ih pripremila za izazove savremenog arhitektonskog dizajna.

Njena uloga u obrazovanju studenata nije samo u prenošenju praktičnih znanja, već i u oblikovanju njihove sposobnosti da razmišljaju o arhitekturi kao alatu za rešavanje složenih problema u društvu i životnoj sredini. Kroz mentorisanje i saradnju sa studentima, Marija nastoji da ih inspiriše i motiviše da razvijaju svoje ideje na temelju održivih principa i inovativnog pristupa arhitektonskom dizajnu.

Istaknuti radovi u praksi:

  1. Pešačka zona, Topola

Izgradnja nove pešačke zone u zaštićenoj ambijentalnoj celini Topole sa pratećom opremom i mobilijarom.

  1. Kraljevska Vinarija, Topola

Rekonstrukcija zaštićenog kompleksa kraljevske vinarije u okviru zadužbine “Kralj Petar I Karađorđević“, saradnik na projektima rekonsrukcije, enterijera i muzejske postvake.

  1. Unior Components, nadogradnja insdustrijskog objekta

Za potrebe proširenja kapaciteta kompanije Unior Components DOO u Kragujevcu je realizovan projekat dogradnje prostora industrijske hale, saradnik na projektu i koautor

  1. Hotel Bristol, Beograd – projekat panoramskog sklapajućeg krova
  2. Luff, Knez Mihailova, Francuski kulturni centar- projekat enterijera
  3. Gorovič,Projekat postojećeg stanja i rekonstrukcije crkve preobraženja gospodnjeg iz 1396 godine.
  4. Park Prijepolje, rekonstrukcija i izgradnja glavnog gradskog parka pored Mileševke sa pratećim sportskim terenima, otvorenim amfiteatrom , dečijim igralištima i mobilijarom
  5. Vinarija Stanković, projekat nove vinarije sa degustacionom salom, kuhinjom, barik salom i proizvodnim delom po najsvremenijim tehnološkim standardima i propisima